جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

برنامه های فرهنگی شهرداری تهران در تابستان

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری مجموعه برنامه‌های این نهاد در فصل تابستان با عنوان «روی خط زندگی» را تشریح کرد.
به گزارش آماج از سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور روز دوشنبه اظهار داشت: این برنامه‌ها با هدف غنی‌کردن اوقات فراغت در قالب برنامه‌های آموزشی و سرگرمی در فضای مجازی و حقیقی با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.
وی گفت: دهکده تفریحی آموزشی «نوجوان+» با هدف آموزش، مهارت‌آموزی، استعدادیابی و ایجاد فضای نشاط و سرگرمی ویژه نوجوانان پسر ۱۲ تا ۱۵ سال برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مراکز سازمان فرهنگی هنری در مناطق ۲۲گانه تهران ثبت‌نام کنند.
فاطمیان پور با اشاره به جشنواره بازی‌های تفریحی و رقابتی «شیش و هفت» افزود: این جشنواره ویژه خانواده‌ها روزهای پنجشنبه و جمعه در قالب بازی‌های فکری، بازی‌های ورزشی و سلامت، بازی‌های آبی و بازی‌های ابتکاری در چهار فرهنگسرای اشراق، رازی، خاوران و ولا برگزار می‌شود.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بیان کرد: همچنین «عصرانه‌های شادی» از دیگر برنامه‌های فصل تابستان است که در قالب غرفه‌های نشاط و سرگرمی برای کودکان و نوجوانان برپا می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری اردوهای علمی و آموزشی «گشتآور» گفت: این برنامه با رویکرد استعدادیابی و آشنایی با فناوری در سطح پارک‌های علمی و مراکز شناختی این سازمان، دانشگاه‌ها و کارخانه‌ها اجرا می‌شود، همچنین برنامه مراکز علمی و صنعتی در فضای مجازی به مخاطبان معرفی می‌شود.
فاطمیان‌پور افزود: به مناسبت سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) ویژه برنامه «آب و آیینه» در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی ویژه زوجینی که کمتر از پنج سال از زندگی مشترک آنان گذشته باشد، اجرا می‌شود.
«ک….تابستان»
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های حوزه کتاب و کتابخوانی با عنوان «ک….تابستان» اظهارداشت: «پاتوق کتاب»؛ معرفی، رونمایی و نقد کتاب و انتشار پادکست و کلیپ با موضوع کتاب، «اتوبوس کتابگرد هدهد» اجرای برنامه‌های متنوع در مناطق کم‌برخوردار، جام باشگاه‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی یکصد باشگاه کتابخوانی، مسابقات کتابخوانی مجازی با موضوع‌های مناسبتی مانند دهه کرامت، دهه ولایت، محرم از جمله این برنامه‌هاست.
وی افزود: روز خبرنگار برنامه‌ای با عنوان «کتاب خبرنگار» با تجلیل از خبرنگاران فعال در فرهنگ کتابخوانی و رونمایی یا معرفی یک کتاب از خبرنگاران برگزار می‌شود.
فاطمیان‌پور، «یک دقیقه با خالقین قصه‌ها» تولید کلیپ‌های کوتاه با حضور نویسندگان کودک و نوجوان، مسابقات کتابخوانی مجازی، پویش مردمی کتابخوانی با عنوان «کتاب پارک تهران» به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به وطن، برنامه «کتاب‌گراف ره‌توشه»، تولید آثار گرافیکی با موضوع معرفی نویسنده و پیشنهاد سیر مطالعاتی و جشنواره «کرونا: آزمونی برای دنیا» در بخش‌های شعر، طرح، دل‌نوشته و متن ادبی را از دیگر برنامه‌های حوزه کتابخوانی عنوان کرد.
وی گفت: همچنین شب شعری با عنوان «ترامپیت» با هدف هجو سیاست‌های خصمانه دولت آمریکا با حضور شاعران طنز برگزار می‌شود.
برنامه «گوهرشاد»
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با اشاره به برنامه‌های این سازمان در دهه کرامت با عنوان «گوهرشاد» اظهارداشت: برنامه «دختر بابا» با هدف ارتقای کیفیت ارتباط دختر و پدر به عنوان عامل مهم در ایجاد خانواده مستحکم در آینده، ایجاد آگاهی در نقش واقعی پدر در قالب اردوی یک روزه برای دختران بین ۱۲ تا ۱۵ سال به همراه پدران خود برگزار می‌شود.
وی با اشاره به برگزاری جشن «طراوت بهشت» روزهای سوم، ۱۲ و ۱۳ تیر در میدان امام حسین(ع) گفت: برپایی ایستگاه‌های فرهنگی، ورزشی و سلامت، اجرای بازی‌های بومی محلی و استقرار اتوبوس کتابگرد هدهد از بخش‌های این جشن است.
فاطمیان‌پور افزود: پویش مشاعره «برگ و باران» از ۱۰ تا ۱۳ تیر در فضای مجازی برگزار می‌شود و در این پویش چند تن از شاعران آیینی و نامی کشور ابیاتی در وصف امام رضا(ع) سروده و شاعران بعدی ادامه شعر را می‌سرایند.
وی بیان کرد: همخوانی کتاب «دختران آفتاب» به صورت مجازی توسط دختران نوجوان و جوان مخاطب خانه‌های فرهنگ مشارکتی، اجرای روایتگری با موضوع امام رضا(ع) و شهدا و انتشار آن در فضای مجازی و اجرای سه مجلس شبیه‌خوانی شامل ورود حضرت معصومه(س) به قم و معجزات امام رضا (ع) از دیگر برنامه‌های این سازمان در دهه کرامت است.
معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: همچنین پویش «گنبد طلا» اجرای لباهنگ روی سروده‌هایی با محوریت امام رضا(ع) از ۵ تا ۱۳ تیر برگزار می‌شود و در پایان به برگزیدگان جوایزی اهدا می‌شود.
شهروندان برای اطلاع از جزییات این برنامه‌ها می‌توانند با شماره ۱۸۳۷ تماس گرفته و یا به نشانی http://www.farhangsara.ir مراجعه کنند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 8 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید