جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اپل و شارژ کردن گوشی هنگام خواب

اپل
اپل

اپل و شارژ کردن گوشی هنگام خواب : طبق هشدار اپل، شارژ آیفون هنگام خواب ممکن است عواقب بسیار جبران‌ناپذیری به‌دنبال داشته باشد و حتی باعث مرگ افراد شود.

اپل و شارژ کردن گوشی هنگام خواب

اپل
اپل

warning
به گزارش آماج : اغلب مردم تصور می‌کنند هنگام خواب بهترین زمان برای شارژ‌کردن آیفون است؛ زیرا صبح که بیدار شوند، گوشی آن‌ها نیز شارژ کافی برای گذراندن روز را دارد.

اپل در جدیدترین بروزرسانی صفحه خدمات مشتریان خود به کاربران خود در خصوص شارژ کردن آیفون در هنگام خوب هشدار داده و آن را اقدامی بسیار خطرناک توصیف کرده؛ بخصوص اگر گوشی در کنار آن‌ها روی تختخواب قرار داشته باشد.

به‌هر‌حال، اپل هشدار داده است که شارژ آیفون هنگام خواب ممکن است عواقب بسیار خطرناکی داشته باشد. این شرکت می‌گوید افرادی که آیفون خود را شب‌ها هنگام خواب به شارژر متصل می‌کنند، درمعرض خطرهایی مثل آتش‌سوزی، برق‌گرفتگی، جراحت یا آسیب به گوشی و سایر وسایل خانه قرار دارند.

اگر از قاب محافظ روی آیفون استفاده کنید و تهویه‌ی مناسب هنگام شارژ گوشی وجود نداشته باشد، خطرهای آن هنگام شارژ شبانه حتی بیشتر خواهد بود. علاوه‌براین، افرادی که گوشی خود را زیر بالش می‌گذارند، بیشتر درمعرض خطر قرار دارند؛ زیرا این کار می‌تواند به داغ‌شدن بیش‌از حد دستگاه و حتی آتش‌سوزی منجر شود.

هنگامی‌که آیفون به منبع‌ برق متصل است، روی دستگاه یا آداپتور برق یا شارژر بی‌سیم نخوابید یا آن‌ها را زیر پتو و بالش یا بدن خود قرار ندهنید. آیفون و آداپتور برق و شارژرهای بی‌سیم هنگام استفاده داغ می‌شوند و باید در مکانی با تهویه‌‌ی هوای مناسب قرار داشته باشند.

نخستین و واضح‌ترین قصد اپل از انتشار این بیانیه، دعوت کاربران به رعایت نکات ایمنی و امنیتی در حین شارژ گوشی است. این نکات طبیعتا چندان پیچیده و سخت نیستند؛ اما رعایت آن‌ها به منظور تامین ایمنی دستگاه و کاربر کاملا ضروری است.

این هشدار جدید بیشتر کاربرانی را هدف گرفته که عادت دارند گوشی را روی تختخواب خود به شارژر متصل کرده و معمولا در حین شارژ هم به خواب فرو می‌روند!

متخصصین حوزه تکنولوژی و آتش‌نشانان همگی در خصوص خطرناک بودن این فرآیند متفق‌القول هستند و اعتقاد دارند که این کار خطرات بسیاری برای کاربر در پی داشته و می‌تواند حتی باعث آتش‌سوزی شود.

این کمپانی کوپرتینویی به‌طور جدی از کاربرانش می‌خواهد که از شارژ کردن گوشی خود در مکان‌های گرم و فاقد تهویه مناسب بپرهیزند. اپل همچنین از صاحبان آیفون می‌خواهد که در حین شارژ این دستگاه، آن را در مجاورت پوست یا سطوح قابل اشتعالی مثل بالش یا پتو قرار ندهند.

متن ارائه شده در بخش پشتیبانی اپل به‌طور دقیق به این مساله اشاره دارد:

زمانی که گوشی در حال شارژ است، از تماس بدن با سطح گوشی، آداپتور یا شارژر بیسیم خودداری کنید. همچنین گوشی را در حین شارژ زیر بالش، پتو یا بدن خود قرار ندهید!

علاوه بر اپل، برخی از آتش‌نشانان نیز کمپین‌های آگاهی‌بخشی را برای جلوگیری از چنین اقدامات خطرناکی آغاز کرده‌اند. آنها چندین دلیل قانع‌کننده را بیان می‌کنند که چرا شارژکردن تلفن هوشمند در یک منطقه با تهویه ضعیف هنگام خواب یک اشتباه بزرگ است:

عدم آگاهی در هنگام خواب: هنگامی که در اعماق خواب هستید، حس بویایی شما ضعیف می‌شود. به عبارت دیگر، شما نمی توانید شروع آتش‌سوزی را تشخیص بدهید.
استنشاق سریع دود: فقط سه نفس طول می کشد تا دود شما را بیهوش و در صورت آتش‌سوزی بسیار آسیب‌پذیر کند.

شارژرهای غیر استاندارد: بسیاری از کاربران شارژرهای ارزان یا معیوب را انتخاب می‌کنند، اما حتی شارژرهای معتبر نیز ممکن است در مواردی منجر به آتش‌سوزی شوند‌.

همچنین، غول فناوری اهل کوپرتینو هشدار داده است که استفاده از شارژر‌ غیراستاندارد ساخت شرکت‌های دیگر می‌تواند خطر آتش‌سوزی آیفون را افزایش دهد؛ زیرا احتمال دارد این شارژرها استانداردهای ایمنی لازم را نداشته باشند.

شارژکردن گوشی‌ هوشمند در شب

حال، بیایید به این سوال همیشگی بپردازیم: آیا می‌توان گوشی هوشمند خود را در شب شارژ کرد؟ اپل صراحتاً با این عمل مخالف نیست.

با توجه به صفحه پشتیبانی اپل، تا زمانی که آیفون خود را در مکانی با تهویه مناسب شارژ می‌کنید، خطری شما و گوشی‌تان را تهدید نمی‌کند. به عبارت دیگر، تا زمانی که به این شرایط پایبند باشید، هیچ مشکلی وجود ندارد که دستگاه خود را شب‌ها وقتی خواب هستند، شارژ کنید.

با این حال، نگرانی در رابطه با شارژ گوشی در شب در درجه اول به استرسی که بر باتری دستگاه وارد می‌شود، برمی‌گردد. سازندگان سعی کرده‌اند این مشکل را با راه‌حل‌های نرم‌افزاری را برطرف کنند.

به عنوان مثال، اپل قابلیتی به نام « شارژ باتری بهینه » را در iOS 13 معرفی کرد. هدف آن کاهش سرعت فرآیند شارژ زمانی است که باتری به ظرفیت 80 درصد برسد. این اقدام در طول دوره‌های شارژ طولانی‌مدت تا حد زیادی فشار روی باتری را کاهش می‌دهد.

اگر عادت دارید آیفون یا سایر وسایل الکترونیکی خود را شب‌ها شارژ کنید، بهتر است در این عادت تجدید نظر کنید. از طرف دیگر، هنگامی که در نیمه شب از خواب بیدار می‌شوید، برای جلوگیری از فشار بی‌مورد روی باتری، شارژر گوشی هوشمند خود را جدا کنید.

اپل توصیه می‌کند که همه‌ی کاربران فقط شارژرها و کابل‌هایی را بخرند که برچسب MFi (ساخته‌شده برای آیفون) را داشته باشند. اگرچه قیمت شارژر اپل بیشتر از نمونه‌های دیگر است، درعوض خیالتان هنگام استفاده از آن‌ها راحت‌تر خواهد بود و به دستگاه نیز آسیب وارد نخواهند کرد.

بدین‌ترتیب، از‌آن‌جا‌که قیمت آیفون معمولاً گران‌تر از اکثر گوشی‌های موجود در بازار است، توصیه می‌شود که برای شارژ دستگاه نیز هزینه کنید و با خرید شارژرها و کابل‌های ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت، ایمنی دستگاه گران‌قیمت و البته جان شیرین خود را به‌خطر نیندازید و مهم‌تر اینکه هنگام خواب، گوشی خود را به شارژ نزنید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید