جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اپل ظاهراً هنوز هم به‌دنبال ساخت اپل واچ اولترا با نمایشگر MicroLED است

شرکت‌های تایوانی و کره‌ای برای ساخت پنل MicroLED احتمالاً با اپل همکاری می‌کنند.

اخیراً گزارشی مدعی شده بود که پروژه اپل برای ارائه فناوری MicroLED در نمایشگر اپل واچ اولترا لغو شده است، اما ظاهراً هنوز کوپرتینویی‌ها به استفاده از این تکنولوژی پایبند هستند.

دیجی‌تایمز و ETNews گزارش می‌دهند که اپل هنوز چندین تیم داخلی دارد که به پروژه‌های microLED اختصاص داده شده‌اند. این تیم‌ها فعالانه به دنبال تأمین‌کنندگان جایگزین برای این فناوری هستند. ETNews می‌گوید:

«تراشه تولیدی شرکت ams OSRAM ممکن است به دلیل افت عملکرد جایگزین شده باشد. بنابراین اپل احتمالاً جایگزینی چینی یا تایوانی پیدا کرده که در زمینه microLED، بهتر از شرکت قبلی است.»

شرکت‌های جایگزین برای ارائه فناوری MicroLED در اپل واچ اولترا

گفته‌ می‌شود شرکت‌های تایوانی AUO و PlayNitrade در میان پیشتازان احتمالی برای برآوردن نیازهای تولیدی اپل هستند. AUO به‌تازگی تولید انبوه پنل‌های نمایشگر ساعت‌های microLED را آغاز کرده است. همچنین PayNitride درحال تولید انبوه تراشه‌های مرتبط با این فناوری است.

اپل

مذاکرات بین اپل و PlayNitride به‌دلیل محدودیت‌های سطح تولید، ظاهراً با شکست مواجه شده است، اما AUO با پیشرفت‌های خود در فناوری نمایشگر microLED، به عنوان یک «شریک امیدوارکننده» ظاهر شده است.

این گزارش‌ها با اظهارنظرهای TrendForce مطابقت دارد. این منبع قبلاً گفته بود تایوان و کره جنوبی «همکاری قدرتمندی در تولید تراشه‌های MicroLED و فرایندهای انتقال این فناوری» دارند.

برخی افراد بر این باور بودند که هزینه‌های تولید microLED درحال‌حاضر برای پروژه اپل واچ اولترا بیش از حد بالا است و از نظر اقتصادی مقرون‌به‌صرفه نیست. اما با توجه به اطلاعات منابع DigiTimes، هزینه‌های تولید اولیه microLED تقریباً در حد انتظار خواهد بود.

استفاده از این فناوری در ساعت‌های هوشمند اپل، احتمالاً مشکلاتی در پی خواهد داشت. بنابراین شاید اپل واچ اولترا اولین دستگاه اپل نباشد که به فناوری MicroLED مجهز می‌شود. کوپرتینویی‌ها شاید تصمیم بگیرند که ابتدا از این فناوری در مدل‌های بعدی ویژن پرو استفاده کنند.

لینک نوشته:







یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 4 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید