جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آشنایی با دولت الکترونیک E-Devlet

دولت الکترونیک
دولت الکترونیک

آشنایی با دولت الکترونیک E-Devlet : دولت کشور ترکیه نیز مانند تمام کشورهای پیشرفته دنیا، با افزایش و توسعه فناوری اطلاعات حجم زیادی از خدمات خود را به صورت الکترویکی در اختیار شهروندان خود قرار داده است.

دولت الکترونیک

دولت الکترونیک
دولت الکترونیک

به گزارش آماج : تمامی شهروندان کشور ترکیه می توانند از خدمات دولت الکترونیک ترکیه (E-Devlet) بهره مند شوند. در این مقاله به طور کامل نحوه استفاده و مزایای استفاده از خدمات دولت الکترونیک ترکیه را بررسی خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

E-Devlet چیست

دولت الکترونیک ترکیه به شهروندان این امکان را داده است که بدون نیاز به مراجعه حضوری و اتلاف وقت بیهوده با استفاده از سایت و اپلیکیشن E-Devlet به شیوه ای کاملا مطمئن و سریع از خدمات نهادهای دولتی بهره مند شوند.

استفاده از خدمات دولت الکترونیک ترکیه برای اتباع خارجی مقیم ترکیه نیز به سادگی امکان پذیر است. تمامی افراد می توانند با اخذ تابعیت و یا اقامت موقت کشور ترکیه و حتی داشتن کیملیک، جهت دریافت رمز دولت الکترونیک اقدام کنند.

خدمات ارائه دهنده دولت الکترونیک ترکیه

سایت و اپلیکیشن E-Devlet خدمات زیادی را به کاربران خود ارائه می دهد و اگر در کشور ترکیه زندگی می کنید می توانید بسیاری از کارهای اداری را بدون نیاز به مراجعه حضوری به نهاد های دولتی انجام دهید. بد نیست بدانید دولت الکترونیک ترکیه در حال حاضر با ارائه 4150 مورد از 4930 خدمات دستگاه های دولتی در بسیاری از زمینه ها می تواند در وقت و سرمایه شما صرفه جویی کند. برخی از مهم ترین خدمانی که دولت الکترونیک ترکیه ارائه می دهد موارد زیر است:

پیگیری بیمه اجتماعی و بیمه درمانی
نظارت بر ساعت کار در ترکیه
استعلام پیشینه کیفری و امکان گرفتن گواهی عدم سوء پیشینه
ثبت نام وسایل نقلیه موتوری
مشاهده مالیات ها
پیگیری تخلفات و هزینه جریمه ها
استعلام جریمه های نوشته شده برای خودرو (در نام پلاک ماشین از طریق دولت الکترونیکی در ترکیه (E-Devlet)
مشاهده گواهینامه رانندگی
مشاهده برگه اکتیو بودن کلک خریداری شده توسط صاحب خانه (Tapu devam belgesi)
استعلام تاپو ( سند ملک در ترکیه)
استعلام اطلاعات حساب سیستم سریع گذر HGS و اتوماتیک OGS
نظارت بر خطوط تلفن های همراه ثبت شده در نام شما
ثبت IEMI برای تلفن های همراه که از خارج از کشور وارد کشور ترکیه میشوند( بویژه تلفن های آیفون در ترکیه)
پیگیری بدهی مالیاتی
به دست آوردن اطلاعات در مورد زمین های کشاورزی
درخواست به آژانس های کار در ترکیه برای استخدام
پیگیری ثبت نام دانشگاه و مدارک دانشجویی
اخذ برگه گواهی دانشجویی
سوابق تحصیلی
ثبت نام در برنامه BIMER
اعلان تغییر آدرس
اخذ برگه تایید اقامتگاه و آدرس اتباع خارجی در ترکیه YERLEŞİM BELGESİ برای ارائه به اداره گوچ ترکیه
پیگیری مراحل اخذ شهروندی ترکیه
اخذ کد سلامت در ترکیه HES KODU
امکان پیگیری پرونده های پزشکی
استعلام نتیجه رای دادگاه
استعلام و پیگیری تمامی پرونده های قضایی
چگونگی ثبت نام در سامانه دولت الکترونیک (E-Devlet)

دولت الکترونیک
دولت الکترونیک

نحوه ثبت نام در سامانه دولت الکترونیک ترکیه بسیار ساده است و شما با یکبار ثبت نام در این سامانه می توانید از تمام خدماتی که در قسمت قبلی ذکر کردیم بهره مند شوید.

جهت ثبت نام شما تنها لازم است با همراه داشتن کارت کیملیک به PTT یعنی اداره پست کشور ترکیه مراجعه کنید. به همین سادگی و با پرداخت 2 لیر شما رمز عبور خود را از PTT دریافت می کنید.

پس از دریافت رمز عبور شخصی خود به سامانه دولت الکترونیک E-Devlet مراجعه می کنید و جهت افزایش امنیت رمز خود را تغییر می دهید. دولت الکترونیک ترکیه اهمیت بالایی دارد و ورود افراد غریبه می تواند برای شما دردسر ساز شود. به همین دلیل به هیچ وجه رمز خود را در اختیار افراد غریبه قرار ندهید.

لازم است بدانید شما جهت ثبت نام در سامانه دولت الکترونیک نیاز به رمز عبور دارید و جهت دریافت رمز عبور از PTT باید حتما کارت کیملیک و یا برگه ای مبنی بر حفاظت دولت ترکیه، داشته باشید. توجه کنید جهت دریافت رمز عبور، حداقل باید 15 سال خود را به پایان رسانده باشید.

دولت الکترونیک
دولت الکترونیک

نکته مهم: افرادی که از قبل در بانک افتتاح حساب انجام داده ‌اند، می ‌توانند بدون مراجعه به شعب PTT ترکیه، تراکنش ‌های بانکی خود را از طریق E-Devlet انجام دهند.

فراموشی رمز عبور E-Devlet

در صورت فراموشی رمز عبور به سامانه دولت الکترونیک جای نگرانی وجود ندارد. زیرا این رمز به آسانی قابل بازیابی است. چند راه جهت بازیابی رمز عبور شما وجود دارد.

روش شماره 1:
شما می توانید گزینه فراموشی رمز عبور را انتخاب کرده و از طریق کدی که به تلفن همراه و یا ایمیل ثبت شده شما در سامانه دولت الکترونیک ترکیه ارسال می شود، رمز خود تغییر داده و دسترسی پیدا کنید.

روش شماره 2:
اگر دارای حساب بانکی در ترکیه می باشید و از طریق تلفن همراه خود به اینترنت بانک دسترسی دارید می توانید از طریق ورود اول به اینترنت بانک به E-Devlet نیز ورود پیدا کنید.

روش شماره 3:
اگر در دو راه قبلی نتوانستید به رمز قبلی خود دسترسی پیدا کنید، به اداره پست منطقه خود PTT مراجعه کرده و درخواست رمز مجدد خواهید کرد. لازم است بدانید برای رمز اول اداره پست ترکیه PTT، مبلغ 2 لیر و برای رمز های مجدد مبلغ 4 لیر ترکیه از شما دریافت خواهد کرد.

چرا از سامانه و یا اپلیکیشن دولت الکترونیک استفاده کنیم؟
استفاده از خدمات ارائه شده دولت الکترونیک مزایای زیادی دارد. مهم ترین مزایایی که باعث می شود از خدمات دولت الکترونیک ترکیه استفاده کنید شامل موارد زیر می شود:

در زمان شهروندان صرفه ‌جویی خواهد شد.
هزینه ‌ها کاهش می‌ باید و بهره ‌وری افزایش می ‌یابد.
رضایت بیشتر خواهد شد.
کیفیت زندگی افزایش می ‌باید.
استفاده از کاغذ خیلی کمتر می ‌شود.
خطا های انسانی کمتر می ‌شود.
رابطه بین شهروندان و دولت توسعه خواهد یافت.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 11 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید