جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گوگل با همکاری اچ‌پی، در هند لپ‌تاپ‌های کروم‌بوک تولید خواهد کرد

گوگل به نفع سیاست‌های هند، در این کشور لپ‌تاپ کروم‌بوکی می‌سازد.

مدیرعامل آلفابت رسماً اعلام کرد که گوگل با همکاری اچ‌پی (HP) برای اولین‌بار تولید کروم‌بوک در خاک هند را آغاز خواهد کرد. با این برنامه، دانش‌آموزان و دانشجویان هندی می‌توانند با هزینه‌ای کمتر به این محصولات کاربردی دسترسی پیدا کنند.

«ساندار پیچای»، مدیرعامل آلفابت و گوگل، در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که این شرکت درحال همکاری با اچ‌پی برای تولید کروم‌بوک در هند است. این برنامه ظاهراً در راستای برنامه دولت هند موسوم به Make in India اجرا می‌شود که توسعه کارخانه‌ها در هند را دنبال می‌کند.

آغاز تولید کروم‌بوک‌های گوگل و اچ‌پی از امروز در هند

کروم‌بوک‌های گوگل با همکاری اچ‌پی در مرکز Flex Facility در نزدیکی کلان‌شهر «چنای» ساخته می‌شود که اچ‌پی از سال 2020 لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترهای دسکتاپ خود را در آنجا تولید می‌کند. تولید این کروم‌بوک‌های جدید از امروز، دوم اکتبر 2023، آغاز می‌شود و قرار است پاسخگوی نیاز بخش آموزش هند باشد.

کروم‌بوک

این لپ‌تاپ‌ها که از سیستم‌عامل ChromeOS استفاده خواهند کرد، با قابلیت‌های دسترسی‌پذیری داخلی و ویژگی‌های امنیتی برای استفاده‌های تحصیلی تولید می‌شوند. این همکاری می‌تواند نرخ استفاده از فناوری در مدارس هند را بالا ببرد و به تحول دیجیتال در حوزه آموزش این کشور کمک کند.

این برنامه همچنین به گوگل کمک خواهد کرد تا در بازار لپ‌تاپ‌های هند رقابت بهتری با تولیدکنندگان محصولات ویندوزی نظیر دل و ایسوس داشته باشد. به‌علاوه، این استراتژی به نفع دولت هند خواهد بود که از طریق یک برنامه 2 میلیارد دلاری سعی دارد غول‌های فناوری را به احداث خط تولید در این کشور ترغیب کند.

از زمان تشدید تنش‌ها میان آمریکا و چین، بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیای فناوری به‌دنبال گسترش خطوط تولید خود به کشورهای دیگر بوده‌اند. هند با جمعیت 1.4 میلیارد نفری و اقتصاد درحال‌توسعه، یکی از بهترین گزینه‌ها برای این شرکت‌ها محسوب می‌شود و حالا گوگل بزرگ‌ترین نامی است که می‌خواهد به تولید محصولات خود در این کشور بپردازد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 16 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید