جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مدیرعامل گوگل خطرات هوش مصنوعی را به تغییرات آب‌و‌هوایی تشبیه کرد

«ساندار پیچای»، مدیرعامل گوگل، هوش مصنوعی را به تغییرات آب‌و‌هوایی تشبیه کرد که در سراسر جهان تکثیر می‌شود و مردم جهان مسئولیت ایجاد تدابیر محافظتی در برابر آن را بر عهده دارند. پیچای در صحبت‌های خود درباره خطرات هو‌ش مصنوعی برای تمام کشورهای جهان صحبت کرد و گفت به همین دلیل وجود یک قانون اساسی بسیار ضروری است.

به گزارش آماج در اجلاس سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا-پاسفیک (APEC) که روز پنجشنبه در سان‌فرانسیسکو برگزار شد، «امیلی چانگ»، گزارشگر بلومبرگ، از پیچای سؤال کرد که چگونه می‌توان به یک اتفاق‌نظر جهانی در مورد «مقررات هوش مصنو‌عی» دست پیدا کرد.

هوش مصنوعی

پیچای در پاسخ گفت که هوش مصنوعی «تکثیر خواهد یافت» و «پیشرفت‌های هو‌ش مصنوعی به تمام کشورها خواهد رسید و طبیعتاً این فناوری چیزی است که فکر نمی‌کنم بتوان ایمنی یک‌جانبه‌ای در آن داشت.» او در ادامه می‌گوید که اگر هو‌ش مصنوعی در یک کشور اشتباه کند، می‌تواند سایر کشورها را نیز تحت تأثیر خود قرار دهد.

خطرات هوش مصنوعی و شباهت آن به تغییرات آب‌و‌هوا

پیچای می‌گوید:

«از برخی جهات، این فناوری مانند تغییرات آب‌و‌هوا و سیاره است. همه ما یک سیاره مشترک داریم و فکر می‌کنم این امر برای هوش مصنوعی نیز صدق می‌کند. به همین دلیل است که باید ساخت چهارچوب‌ها را در سطح جهانی آغاز کنیم.»

پیچای در ادامه صحبت‌های خود درباره مسئولیت مشترک کشورهای جهان برای ایجاد یک چهارچوب مشخص در قبال هوش مصنوعی صحبت کرد؛ چیزی که او طی ماه‌های گذشته نیز نسبت به آن هشدار داده بود. مدیرعامل گوگل همچنین اعلام کرد که نشانه‌هایی از پیشرفت این گفت‌وگوها وجود دارد و ازجمله آن‌ها به نشست سران G7 در اوایل سال جاری در ژاپن اشاره کرد. علاوه‌براین، «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و «شی جین پینگ»، رئیس‌جمهور چین، اخیراً نشستی پیرامون موضوع هوش مصنو‌عی داشته‌اند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید