جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گوگل احتمالاً پیش‌نیازهایی را برای ارتقای دوام گوشی‌های تاشو در نظر می‌گیرد

تاکنون استاندارد دقیقی درباره دوام گوشی‌های تاشو وجود نداشته است و کاربران باید به ادعای سازنده این محصولات اعتماد می‌کردند. اما به‌نظر می‌رسد که گوگل می‌خواهد شرایط را تغییر دهد و تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو را ملزم کند تا محصولات بادوام‌تری بسازند.

«میشال رحمان»، فعال و متخصص دنیای اندروید، در گزارش جدیدی اعلام کرده است که گوگل احتمالاً قصد دارد حداقل تا حدی خیال کاربران را از بابت دوام گوشی‌های تاشو راحت کند. این شرکت ظاهراً حداقل آستانه 200 هزار بار تاشدن را در نظر گرفته است، چون اگر روزانه 50 بار گوشی خود را باز بسته کنید، می‌توانید تا 10 سال از آن استفاده نمایید.

به‌علاوه، گوگل احتمالاً می‌خواهد پیش‌نیازی را هم برای گشتاور لولاها در نظر بگیرد. براین‌اساس، گوشی‌های تاشو باید پس از 200 هزار بار تاشدن همچنان حداقل 80 درصد از گشتاور اولیه خود را حفظ کنند. این قضیه حتی در مورد گوشی‌های باکیفیتی مثل گلکسی زد فلیپ 5 هم که دوام خوبی دارند، مشکل‌ساز بوده است. لولای موبایل تاشوی جدید سامسونگ پس از 230 هزار بار تاشدن عملاً دیگر نمی‌تواند در حالت نیمه‌باز موقعیت خود را حفظ کند.

گوشی‌های تاشو باید تا چند سال پشتیبانی نرم‌افزاری دریافت کنند؟

گزارش حاضر می‌گوید گوگل احتمالاً تولیدکنندگان گوشی‌های تاشو را مجبور می‌کند تا حداقل دو به‌روزرسانی بزرگ سیستم‌عامل و حداقل سه سال به‌روزرسانی امنیتی را برای این محصولات عرضه کنند. این مقدار در مقایسه با سامسونگ و اوپو که درحال‌حاضر تا پنج سال به‌روزرسانی امنیتی منتشر می‌کنند، شاید چندان چشمگیر نباشد، اما در نظر گرفته شدن آن به‌عنوان یک استاندارد حائز اهمیت است.

گوگل هنوز رسماً این شایعه را تأیید نکرده و باید منتظر بمانیم تا ببینیم در آینده چه رخ خواهد داد. از طرف دیگر، معلوم نیست که ضمانت اجراشدن این پیش‌نیازها چه خواهد بود و گوگل چگونه می‌تواند سایر شرکت‌ها را مجبور به اجرای این سیاست‌ها کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − چهارده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید