جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گلکسی S24 پلاس مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 برای اولین‌بار در گیک‌بنچ مشاهده شد

در چند ماه گذشته، شایعات زیادی درباره پیکربندی هسته‌های چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام منتشر شده است. حالا مشخصات این چیپ پرچمدار در یک گلکسی S24 پلاس با 8 گیگابایت رم و سیستم‌عامل اندروید 14 مشاهده شده که معماری منحصر‌به‌فرد آن را نشان می‌دهد.

همان‌طور که در تصویر زیر قابل مشاهده است، اسنپدراگون 8 نسل 3 در آزمون تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای گیک‌بنچ 6.1 به‌ترتیب امتیاز 2231 و 6661 را کسب کرده است. همچنین طبق اطلاعات موجود در تصویر، چیپ کوالکام دارای یک CPU چهار خوشه‌ای است که از هسته‌های Cortex-A520 ،Cortex-A720 و Cortex-X4 تشکیل شده. پردازنده گرافیکی آن نیز Adreno 750 است.

مشخصات هسته‌های چیپ اسنپدراگون 8 نسل 3 گلکسی S24 پلاس

پیکربندی این چیپ نیز شامل 1 هسته اصلی با فرکانس 3.30 گیگاهرتز، سه هسته با فرکانس 3.15 گیگاهرتز، دو هسته با فرکانس 2.96 گیگاهرتز و درنهایت دو هسته کم‌مصرف 2.27 گیگاهرتزی است.

در مقایسه با نسل قبلی خود یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2، این چیپست در آزمون تک‌هسته‌ای 10 درصد و در آزمون چندهسته‌ای 20 درصد بهبود پیدا کرده؛ بااین‌حال، در برابر چیپ A16 Bionic اپل تلاش‌های کوالکام ناکام بوده است.

با توجه به اینکه اسنپدراگون 8 نسل 3 تنها یک گره نسبت به نسخه نسل قبل خود ارتقا پیدا کرده (TSMC N4 به N4P)، نمی‌توان انتظار داشت که عملکرد آن پیشرفت قابل‌توجهی به‌همراه داشته باشد. علاوه‌براین، چیپ اشاره‌شده هنوز در مرحله پیش‌تولید است و ممکن است عملکرد آن با مشخصات ارائه‌شده مطابقت نداشته باشد. در کنار این موارد، حتی مشخص نیست که چیپ اشاره‌شده در بنچمارک نسخه اصلی آن است یا نسخه شخصی‌سازی‌شده برای گوشی‌های گلکسی سامسونگ.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + 13 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید