جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق کشور خبر داد و گفت: سامانه بارشی جدید از روز دوشنبه وارد کشور می‌شود.

به گزارش آماج از وزارت راه و شهرسازی، کبری رفیعی در باره شرایط جوی و آب‌وهوای امروز جمعه ۱۴ مهرماه و روزهای آینده ادامه داد: امروز در بخش‌هایی از شمال شرق و روز شنبه در سواحل غربی دریای خزر بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سه روز آینده در بیشتر مناطق کشور جو پایدار است؛ اما از اواخر وقت دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود و بخش‌هایی از شمال غرب را در بر می‌گیرد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه بارش‌ها به شکل پراکنده گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی خواهد بود، گفت: روز سه‌شنبه فعالیت این سامانه بارشی شدت می‌یابد و در نواحی شمال غرب، سواحل خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز غربی نیز بارش گاهی به شکل رگبار و رعدوبرق خواهد بود.

رفیعی ادامه داد: امروز وزش باد در نیمه شرقی کشور شدید خواهد بود و روز دوشنبه در شمال غرب سه‌شنبه در غرب و شمال غرب این پدیده موجب گردوخاک در مناطق مستعد می‌شود.

وی افزود: دمای هوا امروز در شمال شرق و شرق کشور ۶ تا ۸ درجه کاهش می‌یابد.

کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق کشور
کاهش ۶ تا ۸ درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق کشور

کارشناس هواشناسی خاطرنشان کرد: استان‌های ساحلی خزر و مناطق شمال غرب کشور در روزهای یکشنبه و دوشنبه افزایش نسبی دما را خواهند داشت که با ورود سامانه بارشی از روز سه‌شنبه، کاهش دمای ۸ تا ۱۰ درجه‌ای را تجربه می‌کنند.

به گفته رفیعی امروز آب‌های دریای خزر و سه روز آینده آب‌های خلیج‌فارس مواج است.

وی افزود: تهران امروز در برخی ساعت‌ها وزش باد را تجربه می‌کند و بیشینه دما به ۲۲ درجه می‌رسد، کمینه دما نیز ۱۲ درجه بالای صفر را ثبت کرد که نسبت به دیروز ۵ درجه کاهش‌یافته بود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید