جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

کالبدشکافی هواوی میت 60 پرو از پیشرفت چشمگیر صنعت تراشه‌سازی چین خبر می‌دهد

هواوی هفته پیش از گوشی پرچمدار میت 60 پرو رونمایی کرد و حالا کالبدشکافی این دستگاه، تراشه مورد استفاده در آن را برملا کرده است. این گوشی هوشمند به تراشه کرین 9000s که توسط شرکت چینی SMIC و با لیتوگرافی 7 یا 5 نانومتری تولید شده، مجهز شده است.

هواوی میت ۶۰ پرو به مشخصات فنی قدرتمندی مجهز شده است و از قابلیت‌هایی مانند تماس ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند. اما موضوع مهم درباره این دستگاه، تراشه مورد استفاده در آن است؛ چرا که پس از تحریم‌های آمریکا، دسترسی هواوی به تراشه‌ها محدود شد.

تراشه ساخت SMIC برای هواوی میت 60 پرو

طبق گزارش رویترز و به نقل از TechInsights، میت 60 پرو به تراشه کرین 9000s مجهز شده که با لیتوگرافی 7 نانومتری شرکت SMIC به تولید رسیده است. تولید تراشه 7 نانومتری یک پیشرفت قابل‌توجه برای صنعت تراشه‌سازی چین محسوب می‌شود و نشان‌دهنده عملکرد مناسب دولت چین در تقویت این صنعت است.

گوشی جدید هواوی از شبکه 5G پشتیبانی می‌کند که این موضوع هم یک پیشرفت برای این شرکت محسوب می‌شود. البته چند ماه پیش از معرفی آن، گزارش‌ها به ورود مجدد هواوی به بازار گوشی‌های 5G اشاره کرده بودند.

این تراشه از فناوری تولید پیچیده‌ای استفاده کرده است و شامل 4 هسته قدرتمند شامل یک هسته با فرکانس 2.62 گیگاهرتز و سه هسته با فرکانس 2.15 گیگاهرتز می‌شود. این چیپ همچنین 4 هسته کم‌مصرف با فرکانس 1.53 گیگاهرتز دارد. در بخش پردازشگر گرافیکی با GPU انحصاری Maleoon 910 روبه‌رو هستیم که فرکانسی برابر 750 مگاهرتز دارد.

درنهایت باید بگوییم که درباره فرایند تولید این چیپ اختلاف‌نظرهایی وجود دارد. برخی منابع به ساخت این تراشه با لیتوگرافی 5 نانومتری اشاره می‌کنند. هواوی و SMIC واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند و SMIC تا به امروز به‌صورت رسمی تولید تراشه‌های 5 و 7 نانومتری را تأیید نکرده است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید