جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پردازنده‌های AMD Zen 5c احتمالاً با لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ ساخته می‌شوند

بسیاری از شرکت‌ها برای ساخت تراشه‌های خود به‌جای سامسونگ، به سراغ TSMC می‌روند. اما ظاهراً AMD می‌خواهد دوباره با سامسونگ همکاری کند و پردازنده‌های Zen 5c خود را با لیتوگرافی ارتقایافته 4 نانومتری کره‌ای‌ها بسازد.

به گزارش آماج سامسونگ عملکرد فناوری ساخت پردازنده‌های 4 نانومتری خود را بهبود داده است. درحالی‌که کره‌ای‌ها در این زمینه فاصله‌ای طولانی با رقیب خود داشتند، حالا به نظر ‌می‌رسد حداقل درزمینه فناوری ساخت تراشه‌های 4 نانومتری می‌توانند با TSMC رقابت کنند.

ساخت پردازنده‌های AMD Zen 5c با لیتوگرافی سامسونگ

پردازنده‌های AMD Zen 5c

طبق شایعه‌ای جدید، شرکت AMD می‌خواهد برای نسل بعدی پردازنده‌هایش با معماری Zen 5c از لیتوگرافی 4 نانومتری سامسونگ و 3 نانومتری TSMC استفاده کند. مدل‌های پایین‌رده Zen 5c با اسم رمز Prometheus با لیتوگرافی سامسونگ ساخته می‌شوند، درحالی‌که AMD برای مدل‌های بالارده به سراغ معماری TSMC می‌شود.

درصورتی‌که سامسونگ بتواند با موفقیت چیپ‌های Zen 5c را تولید کند، احتمالاً AMD به سراغ لیتوگرافی 3 نانومتری GAA کره‌ای‌ها خواهند رفت. سامسونگ در بازار تراشه‌ها از TSMC عقب است و به‌زودی اینتل هم تبدیل به تهدیدی بزرگ برای کره‌ای‌ها خواهد شد، بنابراین همکاری با AMD موفقیتی بزرگ برای سامسونگ به حساب می‌آید.

سامسونگ اخیراً از نسخه بهبودیافته لیتوگرافی 4 و 5 نانومتری خود رونمایی کرد که عملکرد بهتری نسبت به گذشته دارد. AMD هم از نسخه بهبودیافته لیتوگرافی 4 نانومتری استفاده خواهد کرد و البته قبل از AMD، خود سامسونگ از این معماری برای اگزینوس 2400 بهره خواهد برد.

انتظار می‌رود سامسونگ در نیمه اول سال آینده میلادی شروع به تولید انبوه دومین نسل لیتوگرافی 3 نانومتری خود کند، بنابراین به احتمال زیاد نسل بعدی تراشه پرچمدار اگزینوس با لیتوگرافی 3 نانومتری پیشرفته ساخته خواهد شد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × چهار =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید