جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

میمون فضانورد ایرانی تشکیل خانواده دادند

میمون فضانورد ایرانی
میمون فضانورد ایرانی

میمون فضانورد ایرانی تشکیل خانواده دادند : میمون‌های فضانورد ایرانی یعنی “آفتاب” و “فرگام” حالا یک دهه بعد از پرتاب موفقیت‌آمیز آنها به فضا، هنوز زنده هستند و به حیات خود ادامه می‌دهند.

میمون فضانورد ایرانی

میمون فضانورد ایرانی
میمون فضانورد ایرانی

ایران در سال‌ ۱۳۹۱ با پرتاب کاوشگر پیشگام و میمون رزوس با نام “آفتاب” و سپس پرتاب کاوشگر پژوهش و میمون “فرگام” به فضا در سال ۱۳۹۲ گام بلندی در حوزه زیست فضا برداشت؛ حالا وضعیت میمون‌های فضانورد ایرانی ۱۲ سال پس از پرتاب چگونه است و آنها کجا هستند؟

بر اساس گزارش تسنیم، بعد از پرتاب، این میمون‌ها، زاد و ولد هم کرده‌اند و هم‌اکنون دارای همسر و فرزند نیز هستند. در حال حاضر این میمون‌ها با مالکیت پژوهشگاه هوا و فضای وزارت علوم در یک مرکز خاص در پژوهشگاه رویان نگهداری می‌شوند.

این میمون‌ها، زاد و ولد هم کرده‌اند و هم‌اکنون دارای همسر و فرزند نیز هستند!

میمون فضانورد ایرانی
میمون فضانورد ایرانی

میمون‌های فضایی ایران از گونه میمون‌های ماکاک (Macaca mulatta) هستند که در اکثر نقاط جهان خصوصاً آفریقا و جنوب شرق آسیا یافت می‌شوند. در حال حاضر 22گونه مختلف ماکاک شناسایی شده که مشهورترین آنها ماکاک رزوس (Rhesus Macaque) است. این گونه معمولاً در آزمایش‌های زیست‌شناسی و رفتار شناختی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رنگ بدن ماکاک رزوس که اغلب میمون رزوس نامیده می‌شود، قهوه‌یی یا خاکستری و رنگ صورت آنها، صورتی است. قد جنس نر رزوس بالغ به‌طور میانگین 53 سانتی‌متر و وزن آن 7,7 کیلوگرم است. قد جنس ماده بالغ 47 سانتی متر و وزن آن 3,5 کیلوگرم است و دم‌شان حدود 20 تا 23 سانتی‌متر طول دارد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 4 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید