جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۰۵/۲۸ |برنت ۸۴ دلار و ۸۰ سنت شد

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۶۸ سنت معادل ۰.۸۱ درصد افزایش به ۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

 قیمت نفت حدود 1 درصد در روز جمعه به دنبال نشانه‌های کند شدن تولید در آمریکا افزایش یافت. اما افزایش نگرانی در مورد رشد تقاضای جهانی طولانی‌ترین روند رشد قیمت نفت برنت و نفت آمریکا را متوقف کرد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 68 سنت معادل 0.81 درصد افزایش به 84 دلار و 80 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 86 سنت معادل 1.7 درصد افزایش 81 دلار و 25 سنت معامله می‌شود.

این شاخص‌های نفتی در روز جمعه و پس از انتشار خبر کاهش تعداد چاه‌های نفت و گاز طبیعی آمریکا افزایش یافتند. تعداد چاه‌های آمریکا برای ششمین هفته پیاپی پایین آمدند. کاهش تولید نفت آمریکا می‌تواند کمبود عرضه در بازار را در ادامه سال جاری میلادی تشدید کند.

نگرانی‌های ناشی از کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس قیمت نفت را برای هفتمین هفته پیاپی از ماه ژوئن بالا برد. قیمت نفت خام برنت و نفت آمریکا به ترتیب 18 درصد و 20 درصد طی 7 هفته منتهی به یازدهم ماه اوت افزایش داشتند. اما قیمت نفت در این هفته 2 درصد نسبت به هفته گذشته سقوط کرد.

تشدید بحران مسکن در چین به نگرانی در مورد رشد آهسته اقتصاد این کشور افزوده و تمایل سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه‌های مخاطره آمیز را پایین آورده است. سرمایه‌گذاران در درگیری بین رشد آهسته اقتصاد دنیا و کاهش عرضه جهانی مانده‌اند.

قیمت نفت در روزهای اخیر به علت کاهش تولید و عرضه نفت عربستان و روسیه افزایش یافته است در عین حال نگرانی در مورد احتمال بروز تنش میان روسیه و اوکراین در دریای سیاه وجود دارد که محموله‌های نفتی روسیه را تهدید می‌کند.

 

قیمت جهانی نفت
قیمت جهانی نفت

 

جان ایوانز، معامله‌گر نفتی در این رابطه گفت: «‌در حال حاضر، به نظر نمی‌رسد هیچ چیز غیرمنتظره‌ای در بخش انرژی وجود داشته باشد که روند افزایشی قیمت را بر هم بزند. تحلیلگران و تاجران به جای تمرکز بر آنچه بر مجموعه اقتصاد کلان تاثیر می‌گذارد، بیشتر بر عوامل بنیادین بازار تمرکز کرده‌اند،‌ وضعیف ضعیف تولیدات صنعتی چین، بخش املاک این کشور و تورم سرسختانه بالا در جهان، موضوعاتی هستند که بخش نفت نادیده گرفته است.»

همه نگاه‌ها به انتشار آمارهای مربوط به قیمت‌های مصرف‌کننده در آمریکا در ماه جولای معطوف است، که قرار است امروز منتشر شود و می‌تواند سیاست‌های پولی آینده فدرال رزرو را تحت تاثیر قرار دهد.

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار نفت طی یادداشتی نوشت: «سرمایه‌گذاران نفتی به میزان زیادی نرخ تورم آمریکا را رصد خواهند کرد که پیش‌بینی می‌شود اندکی بهبود یابد، سناریویی که احتمالا نگرانی در مورد افزایش بیشتر نرخ بهره را تقویت خواهد کرد.»

اداره اطلاعات انرژی آمریکا امروز اعلام کرد، ذخایر نفت خام این کشور در هفته گذشته 5.9 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است که از انتظار تحلیلگران برای افزایش 0.6 میلیون بشکه‌ای بیشتر است و این امر مانع افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هم به این نگرانی‌ها افزوده است. نرخ بهره بالا مانع رشد اقتصاد شده و تقاضا برای نفت را پایین می‌آورد.

اما پیش بینی می‌شود تقاضا در چین علی رغم ضعف رشد اقتصاد این کشور افزایش یافته و قیمت نفت در ماه‌های آینده بین 75 تا 90 دلار در هر بشکه باقی بماند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید