جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

شکار سیاهچاله‌ در نزدیکی زمین!

شکار
شکار

شکار سیاهچاله‌ در نزدیکی زمین! پژوهشی جدید شواهد وجود چند سیاه‌چاله در نزدیک‌ترین خوشه ستاره‌ای به زمین در فاصله ۱۵۰ سال نوری ما را نشان داده است.

شکار

شکار
شکار

به گزارش آماج : دانشمندان در مطالعه جدیدی اعلام کرده‌اند که احتمالاً در خوشه ستاره‌ای قلائص (Hyades) به‌عنوان نزدیک‌ترین خوشه ستاره‌ای باز به منظومه شمسی، چند سیاه‌چاله وجود دارد. ازاین‌رو، این سیاه‌چاله‌ها را می‌توان نزدیک‌ترین سیاه‌چاله‌های کشف‌شده به کره زمین در نظر گرفت.

محققان دانشگاه بارسلونا در اسپانیا، مؤسسه مطالعات فضایی کاتالونیا و دانشگاه پادوئا در ایتالیا از شبیه‌سازی‌هایی استفاده کردند که حرکت و وضعیت تکامل ستارگان خوشه قلائص در فاصله ۱۵۰ سال نوری خورشید را دنبال می‌کرد.

آن‌ها سپس داده‌های شبیه‌سازی‌ها را با مشاهدات جهان واقعی مقایسه کردند و متوجه تفاوت‌هایی شدند که تنها درصورت وجود دو یا سه سیاه‌چاله قابل توجیه است.

کشف شواهد سیاه‌چاله در فاصله ۱۵۰ سال نوری زمین

محققان می‌گویند این سیاه‌چاله‌ها می‌توانند همچنان در خوشه قلائص وجود داشته یا از آن خارج شده باشند؛ چرا که حتی درصورت خروج سیاه‌چاله‌ها، آثار آن‌ها تا مدت‌ها در همان‌جا باقی می‌ماند. بااین‌حال، یافته‌ها حاکی از آن است که این سیاه‌چاله‌ها همچنان در این خوشه وجود دارند یا بسیار نزدیک به این خوشه ستاره‌ای هستند.

بنابراین سیاه‌چاله‌های خوشه قلائص نزدیک‌ترین سیاه‌چاله‌ها به خورشید هستند. پیش‌تر سیاه‌چاله Gaia BH۱ با فاصله ۱۵۶۵ سال نوری نزدیک‌ترین سیاه‌چاله به منظومه شمسی محسوب می‌شد.

«مارک گیلس»، عضو دپارتمان فیزیک کوانتوم و اخترفیزیک دانشگاه بارسلونا می‌گوید: «این یافته به ما کمک می‌کند تا از چگونگی تأثیر وجود سیاه‌چاله‌ها بر تکامل خوشه‌های ستاره‌ای و اثر این خوشه‌ها بر منابع موج گرانشی درک بهتری داشته باشیم.

این نتایج همچنین به فهم مناسب‌تر ما پیرامون شیوه توزیع این اشیای اسرارآمیز در کهکشان می‌انجامد.»

شکار
شکار

سیاه‌چاله‌ها از زمانی که برای اولین‌بار کشف شدند، یکی از اسرارآمیزترین و شگفت‌آورترین پدیده‌های کیهان بوده‌اند و محققان زیادی مشغول مطالعه روی آن‌ها هستند. این مسئله به‌خصوص برای سیاه‌چاله‌های کوچک‌تر صادق است، چون آن‌ها در حین شناسایی امواج گرانشی مشاهده شده‌اند.

خوشه‌های ستاره‌ای به گروهی از صدها ستاره گفته می‌شود که از نظر برخی خصوصیات مثل سن و ویژگی‌های شیمیایی به یکدیگر شباهت دارند اما پیوند میانشان چندان قوی نیست.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید