جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

زمان رونمایی از الواح هخامنشی مشخص شد

الواح هخامنشی
الواح هخامنشی

زمان رونمایی از الواح هخامنشی مشخص شد: اقدامات لازم برای بازگشت سایر الواح هخامنشی به ایران صورت گرفته و در همین راستا قرار است یک تیم ۳ نفره برای تعیین تکلیف الواح باقی مانده به آمریک ا اعزام شوند.

الواح هخامنشی

الواح هخامنشی
الواح هخامنشی

به گزارش آماج : نتایج مطالعات الواح از سوی دانشگاه شیکاگو به صورت کامل استخراج نشده و نیاز به زمان بیشتری داشته است، اما همان اطلاعات مستخرج هم توسط مسئولان وقت دریافت نشد و الواح بدون جزئیات به ایران رسید.

تنها اطلاعات موجود درباره این الواح این بوده که در اشکال، ابعاد و موضوعات مختلف و متنوع است، موضوعات آن‌ها عمدتاً در خصوص مدیریت منابع، راه ها، روابط اجتماعی، مایحتاج اساسی زندگی، دستمزد‌ها و اقتصاد جامعه هخامنشی در زمان داریوش اول است.

رایزنی‌ها برای دریافت اطلاعات به صورت ایمیلی انجام گرفت و برای یک از مسئولان موزه ملی ارسال شد و هم اکنون توسط کارشناسان داخلی در حال ترجمه و تدوین است، همین موضوع، فرآیند رونمایی این الواح را طولانی کرده است.

بر اساس اطلاعات موجود قرار بر این بود تا رونمایی از الواح در هفته پژوهش برگزار شود، اما با توجه به طولانی شدن پروسه ترجمه و تدوین، این مراسم پایان سال و با حضور رئیس جمهور برگزار می‌شود.

۳۵۰۶ قطعه لوح هخامنشی که برای مطالعه در اختیار مؤسسه شیکاگو قرار گرفته و بخشی از آن قبلا به ایران بازگردانده شده بود، پس از پیگیری‌های مستمر، در قالب ۹ صندوق، هر کدام به وزن ۷۵ کیلوگرم به کشور بازگشت.

الواح هخامنشی
الواح هخامنشی

۳۰ شهریورماه امسال رئیس‌جمهور در بازگشت از سفر خود به آمریکا، سوغاتی‌هایی از جنس فرهنگ، تمدن و تاریخ ایران را به همراه آورد.

هم اکنون فرآیند ترجمه توسط یک تیم ۳ نفره در حال انجام است و اقدامات لازم برای بازگشت سایر الواح هم صورت گرفته، در همین راستا قرار است یک تیم ۳ نفره که در جمع آن‌ها پروفسور ارفعی هم حضور دارد، برای تعیین تکلیف الواح باقی مانده به آمریکا اعزام شوند.

بر اساس اعلام طرف آمریکایی، الواح باقی مانده تا سال ۲۰۲۴ تحویل ایران می‌شود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه − دو =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید