جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

ربات انسان‌نمای GR-1 را درحال رقصیدن ببینید

شرکت سنگاپوری Fourier Intelligence ویدیویی منتشر کرده است که در آن حداقل ده‌ها نمونه از ربات انسان‌نمای این شرکت با نام GR-1 حضور دارند و حرکاتی مانند تکان‌دادن انگشتان و بازوها و حرکات پیچیده دیگری را انجام می‌دهند که شبیه به رقص است. البته تمرکز اصلی این ربات‌های انسان‌نما کمک به افراد مسن است.

به گزارش آماج مهندسان Fourier Intelligence برای ساخت ربا‌ت GR-1 از ویژگی‌های منحصربه‌فردی استفاده کرده‌اند. این ربات می‌تواند جسمی با وزن 50 کیلوگرم را بلند کند که در عرصه رباتیک یک شاهکار است. با همین قابلیت، GR-1 برای کمک به بیماران در انجام کارهای مختلفی ازجمله بلندشدن از روی تخت یا رفتن به توالت و حتی حرکت با ویلچر کارایی فوق‌العاده‌ای دارد.

این شرکت قصد دارد تا پایان سال 100 نمونه از ربات خود را به‌عنوان پلتفرم‌های سخت‌افزاری/نرم‌افزاری عرضه کند. واحدهای اولیه آن نیز به آزمایشگاه‌های تحقیق‌و‌توسعه منتقل خواهند شد تا مهندسان بتوانند عملکرد GR-1 را افزایش دهند. براساس ویدیوی منتشرشده، ظاهراً درحال‌حاضر ده‌ها ربات با سطح خاصی از توانایی توسط این شرکت تولید شده‌اند.

قابلیت‌های حرکتی ربات انسان‌نمای GR-1

هرچند ربات انسان‌نمای این شرکت نیز عملکرد قابل‌توجهی ارائه می‌کند، اما در مقایسه با ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس با نام Atlas که می‌تواند حرکات آکروباتیک و شبیه به یک پارکورکار را انجام دهد، چندان پیشرفته به‌نظر نمی‌رسند.

ربات انسان‌نمای GR-1

مدیرعامل و یکی از بنیان‌گذاران Fourier Intelligence درباره نقش ربات GR-1 می‌گوید:

«همان‌طور که به جلو پیش می‌رویم، GR-1 می‌تواند یک مراقب باشد، می‌تواند یک دستیار درمان باشد و همچنین در خانه‌های سالمندان نقش یک همراه را ایفا کند.»

در دنیایی که فناوری نقش زیادی در زندگی روزمره انسان‌ها دارد، ربات‌های انسان‌نمای GR-1 قابلیت‌ها و استعداد شگفت‌انگیزی را در این ویدیو به نمایش گذاشته‌اند و این امر به آینده‌ای اشاره دارد که در آن رباتیک به‌طور یکپارچه ابزار و سرگرمی را با یکدیگر ترکیب می‌کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفده + 19 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید