جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تجزیه و تحلیل فناوری در حال متحول کردن مالیات هند است

آماج – تغییرات گسترده مبتنی بر فناوری در اداره مالیات هند برای شرکت‌ها و افراد با خدماتی که قبلاً هرگز نبوده است، در حال آشکار شدن است.

بیشتر بخوانید:

استفاده از فن آوری و مهارت های حرفه ای مالیاتی برای تغییر آرام است. نظام مالیاتی مبتنی بر داده‌ها و سیستم در حال آشکار شدن است و روش جدیدی برای انجام انطباق مالیاتی در هند است.

چهار موضوع کلی، تغییراتی که با مدیریت مالیاتی در حال ایجاد است. اکنون یک پلت فرم بسیار مقیاس پذیر آماده است و امکان راه اندازی چندین سرویس جدید را در مدت زمان طولانی فراهم می کند. برای شروع، یک سیستم پرداخت که پلتفرم را به بانک‌ها و مؤسسات مالی متصل می‌کند، می‌تواند تراکنش‌ها را آسان‌تر کند، در حال حاضر کار می‌کند. پاسخ‌های مبتنی بر موبایل به AIS، برنامه‌های تلفن همراه برای راحتی، استفاده از فایل‌های الکترونیکی و سایر خدمات جدید در حال انجام است.

downloa7d

با گذشت زمان، خدمات جدید بیشتری برای راه اندازی پلتفرم جدید برنامه ریزی شده است. این تغییرات برای ارائه خدمات بلادرنگ با در نظر گرفتن نیازهای مالیات دهندگان انجام می شود. تصور کنید، میلیون ها فرد و هزاران شرکت از صدها مورد از این خدمات استفاده می کنند.

نحوه جمع آوری اطلاعات توسط سازمان امور مالیاتی در حال تغییر است. از آنجایی که شبکه با منبع اضافی برای کسر TDS و TCS گسترده تر می شود، داده های بیشتری نیز در دسترس است. یک قرارداد تبادل داده – خودکار و مبتنی بر درخواست – با GST، CBIC و سایر نهادهای مشابه به منابع داده گسترده اضافه می شود. مالیات دهندگان همچنین می توانند از اظهارنامه مالیاتی خود انتظار مبادله مبتنی بر رضایت را داشته باشند. برای وام یا خدمات دیگر می توان به اشخاص خاصی رضایت داد.

با این فرآیندهای مدیریت اطلاعات، مأمور مالیات در تلاش است تا مدیریت انطباق را برای شرکت‌ها آسان‌تر کند.

به عنوان بخشی از تلاش برای ایجاد انطباق داوطلبانه، منابعی که داده ها از آنجا جمع آوری می شود با مالیات دهندگان به اشتراک گذاشته می شود. این کار با پر کردن پیش‌پرداخت‌ها آغاز شد، اما اکنون این نوار در حال افزایش است. خیلی قبل از ثبت اظهارنامه ها، هرگونه مغایرت در AIS/TIS قابل مشاهده است و می توان پاسخ آن را به اداره مالیات ارسال کرد. این اجازه می دهد تا مقدار اصلاح شده برای پر کردن AIS/TIS از قبل استفاده شود.

با ثبت 100 درصد الکترونیکی به ترتیب روز، هرگونه اطلاعاتی که توسط مؤدی ارائه شده است همیشه در اداره مالیات بر درآمد در دسترس است. اگر تحقیقاتی انجام شود، سوابق الکترونیکی آن در دسترس است. این امر تخصص، تجزیه و تحلیل داده‌ها، مدیریت دانش در مورد مسائل حقوقی یا پرونده‌ای که نیاز به تأیید فیزیکی دارد را ممکن می‌سازد – همه این حوزه‌ها را می‌توان در آینده مورد استفاده قرار داد. این روشی است که ارزیابی ها و عملکردهای تجدیدنظر انجام می شود.

با استفاده گسترده از فناوری و تجزیه و تحلیل، چگونه شرکت ها می توانند با نیازهای خود مطابقت داشته باشند؟ با وجود چارچوب فناوری پایه، مأمور مالیات پیشنهاد می‌کند که شرکت‌ها باید مرتباً قبل از تاریخ ثبت اظهارنامه، AIS را زیر نظر داشته باشند. بازخورد در مورد منابع داده یا تکرار داده ها به تصحیح در منبع کمک می کند و احتمال نیاز به آشتی را کاهش می دهد.

زمان آن فرا رسیده است که اداره مالیات و شرکت ها و افراد پرداخت کننده مالیات با یکدیگر همکاری نزدیک داشته باشند. فناوری به اداره مالیات کمک کرده است تا حرکت های خود را انجام دهد. انطباق داوطلبانه بهبود یافته می تواند ارزش تلاش را داشته باشد.

در حالی که مأمور مالیات در حال انجام تغییرات است، EY یک نظرسنجی با عنوان «تصور مجدد عملکرد مالیات و امور مالی» انجام داد. در چهارمین سال خود، پاسخ‌هایی را از 140+ شرکت در بیش از 20 صنعت دریافت کرد. 85 درصد خواهان مهندسی مجدد عملکرد مالیاتی خود بودند در حالی که بیش از 50 درصد پاسخ دادند که عملکرد مالیاتی ایده آل را ندارند. 84 درصد بر این باورند که حجم کار با تغییرات قانونی اخیر افزایش خواهد یافت و 95 درصد انتظار دارند در صورت استفاده دولت از داده های هدفمند، حجم کاری افزایش یابد.
80 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که انتظار افزایش ریسک مالیاتی خود را دارند.

 

محتوای تولید شده توسط The Economic Times Grey Cell

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 − 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید