جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بررسی جامع روشهای مهاجرت به ترکیه

روشهای مهاجرت به ترکیه
روشهای مهاجرت به ترکیه

بررسی جامع روشهای مهاجرت به ترکیه :  کشور ترکیه در سال های اخیر به یکی از مهم ترین مقاصد مهاجرتی ایرانیان تبدیل شده است.

روشهای مهاجرت به ترکیه

روشهای مهاجرت به ترکیه
روشهای مهاجرت به ترکیه

به گزارش آماج : دلایل زیادی هستند که موجب شده اند ترکیه به کشور محبوب متقاضیان ایرانی تبدیل شود. به طور مثال می توان گفت فرهنگ و آب و هوا ترکیه شباهت زیادی به ایران دارد و برای بسیاری از افراد گزینه مناسب محسوب می شود.

در این مقاله قصد داریم انواع روش های مهاجرت به ترکیه و دلایلی که ترکیه را به کشوری محبوب تبدیل کرده است، را بررسی کنیم. با ما همراه باشید.

چرا مهاجرت به ترکیه؟

ترکیه برای شروع مهاجرت و یا دریافت اقامت دائم یکی از گزینه های معقول و مناسب است که در سال های اخیر توجه بسیاری از متقاضیان را به خود جلب کرده است. اما چرا ما ترکیه را به عنوان مقصد شما معرفی می کنیم و به شما کمک می کنیم و مسیر مهاجرت به ترکیه را هموار می کنیم؟

بدون نیاز به داشتن ویزا

لازم است بدانید شهروندان ایرانی جهت سفر به ترکیه نیاز به اخذ ویزا ندارند. همین موضوع توانسته نظر بسیاری از متقاضیان را به خود جلب کند. البته این ویزا سه ماه انقضا دارد و بعد آن باطل می شود. در این مدت باید جهت دریافت اقامت ترکیه درخواست دهید.

روشهای مهاجرت به ترکیه
روشهای مهاجرت به ترکیه

راه ورود به اروپا

حتما می دانید که ترکیه به عنوان کشوری نیمه آسیایی و نیمه اروپایی معروف است. شما می توانید با داشتن اقامت و یا شهروندی ترکیه به راحتی و بدون نیاز به ویزا به کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای جهان سفر کنید.

از طرفی اخذ اقامت این کشور به مراتب از کشورهای اروپایی و آمریکایی ساده تر می باشد. همین موضوع می تواند شما را مجاب کند به ترکیه به عنوان کشوری مناسب برای مهاجرت فکر کنید.

فاصله جغرافیایی کم

یکی دیگر از مزیت های ترکیه نزدیک بودن به کشور خودمان است. این موضوع باعث می شود شما اختلاف آب و هوایی زیاد را تجربه نکنید و همچنین به راحتی و در کمترین زمان به ایران رفت و آمد کنید.

زندگی سالم و اقتصاد پویا

در زمانی که تهران یکی از آلوده ترین شهرهای جهان است مهاجرت به شهرهای خوش آب و هوا و معتدل ترکیه بسیار هیجان انگیز است. همچنین کیفیت غذایی ترکیه بسیار بالاست و در مقایسه با کیفیت بالا قیمت مناسبی دارند.

ترکیه کشوری است که اقتصادی پویا دارد و تکنولوژی با سرعت چشم گیری در حال گسترش در این کشور است.

طبیعت بکر و منحصر به فرد

اگر دنبال محلی برای زندگی هستید که طبیعت چشم نوازی داشته باشد قطعا ترکیه با طبیعت بی نظیرش به همراه ساحل های متعدد می تواند نیاز شما را در این زمینه برطرف کند.

خدمات پزشکی ارزان و مقرون به صرفه

بد نیست بدانید کشور ترکیه خدمات پزشکی ارزان و مقرون به صرفه ای را در اختیار شهروندانش قرار داده است تا تمامی افراد بتوانند از این خدمات بهره مند شوند.

تمام مواردی که ذکر کردیم از دلایلی هستند که ترکیه را به مقصد مهم مهاجرتی تبدیل کرده است. اما حتما می دانید از طریق ها و روش های مختلفی می توان مهاجرت کرد.

روشهای مهاجرت به ترکیه
روشهای مهاجرت به ترکیه

مهم ترین قدم برای مهاجرت تحقیق و پیدا کردن روش مناسب شماست. کاری که مجموعه ما به خوبی و در کمترین زمان برای شما انجام می دهد و به شما کمک می کند از مطمئن ترین و بهترین راه برای مهاجرت به ترکیه اقدام کنید.

روش های مهاجرت به ترکیه

ما در این قسمت تمام روش های مهاجرت به ترکیه را دسته بندی کردیم.

روش اول: مهاجرت به ترکیه و کسب اقامت از طریق تحصیل
مهاجرت از طریق تحصیل یکی از پر تقاضاترین راه های مهاجرت به ترکیه است. تمامی دانشجویان در تمام مقاطع می تواند با پذیرش در دانشگاه های ترکیه جهت مهاجرت تحصیلی به ترکیه اقدام کنند. وجود دانشگاه ها با رتبه علمی بالا به همراه سیستم آموزشی مدرن و به روز دلایل خوبی برای تحصیل در ترکیه است.

همچنین اگر شما از دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل شوید می توانید انتخاب کنید در ترکیه بمانید و با کسب شهروندی ترکیه در این کشور مشغول به کار شوید و یا جهت کار یا ادامه تحصیل به کشورهای اروپایی و آمریکایی بروید.

روشهای مهاجرت به ترکیه
روشهای مهاجرت به ترکیه

ورود و پذیرش در دانشگاه های ترکیه آسان است ولی نیاز به مدارکی دارد و همچنین با توجه به مقطع تحصیلی و رشته مورد نظر در آزمون هایی شرکت کنید. کارشناسان و مشاوران ما می توانند در این زمینه به شما کمک کنند.

روش دوم: مهاجرت به ترکیه و کسب اقامت از طریق کار
یکی دیگر از روش های مهاجرت مناسب برای افرادی که قصد ادامه تحصیل ندارند و در حرفه ای مشغول هستند که در آن تخصص و مهارت دارند مهاجرت از طریق کار است. باید بدانید متقاضیانی که مهاجرت به کشور ترکیه از طریق کار دارند باید یک دعوت نامه از کارفرمای ترکیه ای دریافت کنند و به وسیله آن به ترکیه مهاجرت کنند.

روش سوم: مهاجرت به ترکیه و کسب اقامت از طریق سرمایه گذاری

یکی از راه های مطمئن مهاجرت به ترکیه که محدودیت سنی ندارد مهاجرت از طریق سرمایه گذاری است. شما می توانید از طریق خرید مسکن، خرید سهام، خرید اوراق قرضه دولتی و کارآفرینی اقامت دائم ترکیه را کسب کنید.

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری قوانین مخصوصی دارد به طور مثال ملک خریداری داری شده حداقل باید 400 هزار دلار ارزش داشته باشد. همچنین اگر قصد دارید از طریق خرید ملک، اقامت ترکیه را دریافت کنید باید بدانید که تا 3 سال اجازه ندارید خانه خریداری شده را برای فروش بگذارید.

خرید خانه در ترکیه به دلیل وجود قوانین و ضوابط زیاد نیاز به مهارت و تجربه دارد. اگر خودتان این تجربه را ندارید حتما از مشاورین متخصص کمک بگیرید.

همچنین یک قانون مهم برای متقاضیانی که قصد دریافت اقامت ترکیه از طریق کارآفرینی دارند این است که باید 5 شهروند ترکیه ای را مشغول به کار کنند و به دولت ترکیه، بیمه و مالیات هر یک را بپردازند.

روش چهارم: مهاجرت به ترکیه و کسب اقامت از طریق ازدواج
روشی هم وجود دارد که برای مخصوص افرادی است که قصد ازدواج با شهروندان ترکیه ای را دارند. دولت ترکیه به افرادی که با شهروندان ترکیه ازدواج کنند اقامت و شهروندی ترکیه را می دهد. البته لازم است بگوییم قوانین این مهاجرت کمی دشوار است.

شما باید ثابت کنید ازدواجتان صوری نیست و واقعا ازدواج کرده اید. به همین دلیل دریافت شهروندی ترکیه از این طریق معمولا چند سالی طول می کشد و در این زمان شما باید با همسر ترکیه ای خود زندگی کنید تا واجد شرایط دریافت اقامت ترکیه بشوید.

روش پنجم: مهاجرت به ترکیه و کسب اقامت از طریق پناهندگی
یک روش دیگر نیز وجود دارد که از پرخطرترین و پرریسک ترین راه هاست. شما در روش مهاجرت از طریق پناهندگی باید ثابت کنید که در کشور خودتان امنیت جانی و مالی ندارید و در معرض آزار و اذیت قرار دارید.

این کار بسیار سخت و زمان بر است و هیچ قطعیت در به سرانجام رسیدن آن وجود ندارد. لازم به ذکر است موسسه ما در این زمینه هیچ خدماتی ارائه نمی دهد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + یک =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید