جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا ماشین‌ها از یک کودک ۶ ساله باهوش‌تر هستند؟

محققان موسسه علوم اطلاعات دانشگاه کالیفرنیا جنوبی در حال توسعه الگوریتمی هستند که به ماشین‌ها یاد می‌دهد بدون نظارت انسان یاد بگیرند.

به گزارش آماج از «تِک‌اکسپلور» ، بطور کلی می‌توان گفت که یادگیری ماشین علم یاد دادن به ماشینها برای رفتار کردن مشابه انسان است. یاد دادن به ماشینها برای یادگیری بدون نظارت انسان هدف این مقاله جدید است که در سی و هفتمین کنفرانس هوش مصنوعی AAAI در واشنگتن ارائه شده است.

محققان در توضیح چگونگی انجام یادگیری ماشین می‌گویند: ما داده‌هایی را جمع آوری می‌کنیم که توسط انسانها تفسیر (annotated ) شده‌اند و سپس به ماشین یاد می‌دهیم که چگونه با توجه به آن داده‌ها مشابه انسان رفتار کند. مشکلی که با آن رو به رو می‌شویم این است که دانشی که ماشین به دست می‌آورد محدود به مجموعه داده‌ای است که برای آموزش استفاده شده است.

چالش ناشی از این مساله این است که اگر ماشین ورودی متفاوتی نسبت به داده‌های مورد استفاده برای آموزش دریافت کند ، ماشین گیج می‌شود و مشابه انسان رفتار نخواهد کرد.

مساله جالب اینکه انسان‌ها در این زمینه بهتر از ماشین‌ها هستند. زمانی که چیزی برای طبقه‌بندی کردن به انسان داده می‌شود ، اگر تنها چند نمونه در یک طبقه‌بندی جدید به آنها داده شود آنها تطبیق‌ می‌دهند و یاد می‌گیرند که آن طبقه‌بندی جدید چیست. یک کودک شش ساله می‌تواند با استفاده از دو ، سه یا چهار نمونه یک طبقه‌بندی جدید را بیاموزد . این درحالی است که مدرن‌ترین تکنیک‌های یادگیری ماشین نیازمند حداقل چند صد نمونه برای یاد گرفتن یک طبقه بندی جدید هستند.

در این مقاله ، محققان شیوه‌ای برای آموزش مدل یادگیری ماشین ابداع کرده اند که به برخی مشکلات موجود می‌پردازد. این محققان در نظر دارند که به کار خود درباره این مفهوم ادامه بدهند و شیوه پیشنهادی خود را درباره مشکلات جهان واقعی به کار ببرند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =

آخرین اخبار