جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۰۰ سال رویا، ۱۰۰ سال آفرینش، ۱۰۰ سال استن‌لی در صدسالگی «پدر مارول»

 کمپانی مارول اعلالم کرد در سال ۲۰۲۳ و همزمان با تولد «استن لی» که از او به عنوان پدر مارول یاد می‌شود؛ مستندی را با شعار «۱۰۰ سال رویا، ۱۰۰ سال آفرینش، ۱۰۰ سال استن لی» دیزنی پلاس پخش خواهد کرد.

به گزارش آماج؛ استنلی مارتین لیبر (Stanley Martin Lieber) متولد ۲۸ دسامبر ۱۹۲۲ و درگذشته به تاریخ ۱۲ نوامبر ۲۰۱۸ که بیشتر با نام استن لی شناخته می‌شود، نویسنده، و منتشر کننده کتاب‌های کمیک (مارول)، بازیگر، تهیه‌کننده و مجری تلویزیونی اهل آمریکا بود.

استن لی به همراه چند هنرمند دیگر از جمله جک کربی و استیو دیتکو، شخصیت‌های کمیک محبوب زیادی از جمله مرد عنکبوتی، مرد آهنی، هالک، ثور، دردویل، دکتر استرنج، مردان ایکس و چهار شگفت‌انگیز را خلق کرده بود. وی حضوری تک‌جلوه (کامئو) در تمام فیلم‌هایی داشت که برگرفته از کتاب‌های کمیک او بودند.

لی از ۱۷ سالگی در عرصه کمیک فعالیت داشت، اما تا ۴۰ سالگی شهرتی کسب نکرد، در سال ۱۹۶۱ در دوره ‌ی موسم به «سن چهل سالگی» توانست به همراه همکار خود جک کربی اولین مخلوق معروف خود یعنی چهار شگفت‌انگیز را خلق کند و پس از آن توانست به سرشناس‌ترین چهره عرصه کمیک بوک تبدیل شود.

حال، ورایتی در خبری که منتشر کرده نوشته: «مارول اینترتینمنت با انتشار یک ویدیوی ۲۵ ثانیه‌ای در توییتر، خبر از نمایش مستندی درباره استن لی داد. در این ویدیو این شعار مطرح می‌شود؛ ۱۰۰ سال رویا، ۱۰۰ سال آفرینش، ۱۰۰ سال استن لی.»

استن لی در نیویورک به دنیا آمد و در طول قرن بیستم با آثارش فرهنگ پاپ را تغییر داد و میلیون‌ها نفر تحت تاثیر جهانی که خلق کرد قرار گرفتند

جیمز گان کارگردان ژانر ابرقهرمانی فیلم‌هایی چون «نگهبانان کهکشان» و «جوخه خودکشی» که به تازگی مدیر کمپانی دی‌سی شده است، در واکنش به این خبر نوشت: تولد ۱۰۰ سالگی استن لی مبارک. جایت خالی است، دوست من.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید