جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

گوگل برای کمک به تشخیص سرطان، میکروسکوپ مبتنی بر هوش مصنوعی می‌سازد

میکروسکوپ گوگل می‌تواند نقشه‌های حرارتی تولید کرده و به تشخیص سرطان کمک کند. این میکروسکوپ‌ها ابتدا در اختیار ارتش آمریکا قرار می‌گیرند.

به گزارش آماج، گوگل با همکاری وزارت دفاع آمریکا یک نمونه اولیه از «میکروسکوپ واقعیت افزوده» (ARM) را تولید کرده است که از هوش مصنوعی بهره می‌برد و به پزشکان کمک می‌کند تا راحت‌تر سرطان را تشخیص دهند.

به گزارش CNBC، این میکروسکوپ برای هم‌پوشانی شاخص‌های بصری یا ایجاد نقشه‌های حرارتی به‌صورت لحظه‌ای، از هوش مصنوعی استفاده می‌کند. هوش مصنوعی طبقه‌بندی نمونه‌ها و تشخیص سرطان یا عوامل بیماری‌زا را ساده‌تر می‌کند.

گوگل برای اولین‌بار در سال 2018 به‌طور عمومی به ARM اشاره کرد، بااین‌حال تا به امروز از این ابزار برای شناسایی بیماران استفاده نشده است. درحال‌حاضر 13 نمونه اولیه از این میکروسکوپ مبتنی بر هوش مصنوعی ساخته شده، اما پیش از استفاده توسط پزشکان باید آزمایش‌های مختلفی را پشت‌سر بگذارند.

با وجود توسعه چنین میکروسکوپی، هدف نهایی گوگل ساخت سیستمی است که بتوان آن را روی میکروسکوپ‌های موجود در بیمارستان‌ها نصب کرد. میکروسکوپ‌های مجهز به این سیستم می‌توانند بازخوردهای بصری متنوعی ازجمله متن، فلش‌ها، خطوط، نقشه‌های حرارتی یا انیمیشن را ارائه کنند که هرکدام برای ارزیابی‌های مختلف طراحی شده‌اند.

میکروسکوپ

میکروسکوپ هوش مصنوعی گوگل برای ارتش آمریکا

واحد نوآوری وزارت دفاع آمریکا ظاهراً با گوگل به توافق رسیده است تا از ARM در ارتش استفاده شود. بنابراین احتمالاً تا پاییز سال جاری، میلادی برخی مقامات دولتی به این میکروسکوپ‌ها دسترسی پیدا کنند. انتظار می‌رود قیمت هر واحد از این میکروسکوپ‌ها برابر 90 تا 100 هزار دلار باشد که برای بسیاری از بیمارستان‌ها قیمت بالایی محسوب می‌شود.

این اولین‌باری نیست که Google Health روی ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی در دنیای پزشکی سرمایه‌گذاری می‌کند. گوگل نه‌تنها می‌خواهد دقت تشخیص بیماری‌ها را افزایش دهد، بلکه می‌خواهد کمبود دارو را هم برطرف کند.

گوگل برای دستیابی به اهدافش در دنیای هوش مصنوعی، با استارتاپ‌های زیادی همکاری می‌کند. با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا سال 2030، جهان با 15 میلیون کمبود نیرو در کادر درمان مواجه شود، توسعه روش‌های مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند کارآمد باشد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید