جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

پیکر منوچهر صفرزاده هنرمند نقاش ۵آذر تشییع می‌شود

آیین بدرقه پیکر زنده‌یاد منوچهر صفرزاده، هنرمند نقاش پیشکسوت پنجم آذرماه در خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

به گزارش آماج، آیین بدرقه پیکر زنده‌یاد منوچهر صفرزاده هنرمند نقاش پیشکسوت یکشنبه-پنجم آذرماه- ساعت ۱۰:۳۰ در مقابل خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

منوچهر صفرزاده هنرمند نقاش پیشکسوت، یکی از تاثیرگذارترین هنرمندان هنر مدرن ایران متولد سال ۱۳۲۲ در تهران، هنرآموخته هنرستان هنرهای زیبا تهران و هنرکده هنرهای تزئینی بود که ۲۹ آبان ماه درگذشت.

او فارع‌التحصیل سال ۱۳۴۰، از شاگردان هانیبال الخاص در هنرستان بود که بعدا همکار او شد و آثاری ارزشمند با درون‌مایه‌ مشابه به ویژه در بحبوحه‌ انقلاب خلق کردند.

وی خود را مش‌صفر می‌نامید و به موازات جریانات مهم هنر مدرن ایران از جمله جنبش سقاخانه زیست هنری کرده بود اما همیشه در تلاش بود خود را جزو هیچ کدام از جریانات هنر مدرن ایران به حساب نیاورد.

پیکر منوچهر صفرزاده هنرمند نقاش ۵آذر تشییع می‌شود
پیکر منوچهر صفرزاده هنرمند نقاش ۵آذر تشییع می‌شود

نگاه اکسپرسیو صفرزاده به رنگ و فرم، آثار وی را متمایز کرده و کشف سهل و ممتنع محتوای فرمال آثار او باعث شده مخاطبان گوناگونی داشته باشد، زنده‌یاد صفرزاده در زمره‌ مهمترین نقاشان فیگوراتیو ایران محسوب می‌شود که آثاری درخشان و ماندگار از خود به یادگار گذاشت.

این هنرمند فقید معتقد بود که بیش از پنجاه سال از عمر خود را صرف نقاشی کرده و حجم بالای آثار و نمایشگاه‌هایش گواه این مدعاست؛ «طراحی مثل شعر است و نقاشی مثل رمان.»

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید