جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هوش مصنوعی چهل‌و‌نهمین نگرانی بزرگ مدیران کسب‌وکارها محسوب می‌شود

نگرانی‌های زیادی درباره هوش مصنوعی وجود دارد. این فناوری کارگران را بیکار می‌کند، اطلاعات نادرست منتشر کرده و شرکت‌های مصرف‌کننده خود را در معرض خطرات قانونی زیادی قرار می‌دهد. بااین‌وجود، براساس نظرسنجی جدیدی که از 2800 مدیر انجام شده است، ظاهراً رهبران کسب‌وکارها چندان نگران هوش مصنوعی نیستند.

براساس گزارش‌های منتشرشده، هو‌ش مصنوعی در این نظرسنجی که توسط شرکت مشاوره مدیریت Aon انجام شده است، حتی در بین 20 گزینه نگران‌کننده مدیران کسب‌و‌کارها قرار ندارد. بزرگ‌ترین نگرانی آن‌ها «حمله سایبری یا نقض داده‌ها» است. به گفته شرکت‌کنندگان این نظرسنجی، دیگر نگرانی‌های اصلی مدیران کسب‌و‌کارها شامل هر نوع وقفه در عملیات تجاری، رکود اقتصادی و ناتوانی در جذب و حفظ استعدادها می‌شود.

نادیده‌گرفتن هوش مصنوعی

هوش مصنوعی

به گزارش آماج Aon در گزارش خود توضیح می‌دهد که شرکت‌کنندگان در نظرسنجی ممکن است اشتباه کرده باشند، زیرا هوش مصنوعی یک تهدید قابل‌توجه برای سازمان‌ها محسوب می‌شود و باید در رتبه‌های بالاتری قرار می‌گرفت. «کریم لاخانی»، استاد دانشکده بازرگانی هاروارد که بر نقش هوش مصنوعی در تجارت تمرکز دارد نیز موافق این موضوع است و می‌گوید:

«مردم به‌طور کامل از آن غافل هستند. هوش مصنوعی از بسیاری جهات یک ریسک است. باعث تعجب است که در رتبه 49 قرار دارد. برای من جزء پنج یا سه گزینه برتر است.»

به گفته او، دلیل این امر می‌تواند خستگی مدیران کسب‌و‌کارها نسبت به روندهای فناوری در سال‌های اخیر باشد. در سال‌های گذشته حوزه‌های بسیار زیادی ازجمله بلاک‌چین، وب3، ارز دیجیتال، متاورس، واقعیت افزوده و مجازی و اکنون هو‌ش مصنوعی موردتوجه قرار گرفته است. با توجه به این فناوری‌های درحال‌رشد، لاکانی می‌گوید رهبران کسب‌و‌کارها احتمالاً هو‌ش مصنوعی را مشکلی برای آینده می‌دانند تا امروز؛ درحالی‌که واقعاً این‌طور نیست.

درحالی‌که هوش مصنوعی حداقل درحال‌حاضر برای شرکت‌کنندگان این نظرسنجی یک تهدید محسوب نمی‌شود، آن‌ها پیامدهای فناوری در آینده را تأیید کرده‌اند. رهبران کسب‌وکارها انتظار دارند که در آینده این فناوری به هفدهمین خطر بزرگ آن‌ها تبدیل شود، اما انتظار دارند که حملات سایبری همچنان در رتبه اول باقی بماند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − یک =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید