جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هوش مصنوعی مولد چینی بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر جذب کرد

هوش مصنوعی
هوش مصنوعی

شرکت بایدو هوش مصنوعی چینی مشابه چت جی پی تی توسعه داده که «ارنی بات» نام دارد و به گفته وانگ هایفنگ مدیر ارشد فناوری این شرکت بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر دارد.

به گزارش آماج به نقل از رویترز، این آمار در یک اجلاس یادگیری عمیق در پکن و درحالی اعلام شده که ارنی بات از ماه آگوست ۲۰۲۳ میلادی برای عموم ارائه شده است. البته پیش از آن، یک رونمایی جزئی و یک دوره آزمایشی بیش از پنج ماهه انجام شد که در آن کاربران منتخب می توانستند قابلیت های چت بات را آزمایش کنند.

تحلیلگران معتقدند هرچند رونمایی جزیی این چت بات در ماه مارس مایوس کننده بود، اما به این شرکت مزیت در بازاری داد که از آن زمان تاکنون مملو از رقبای مختلف شده است. زیرا بسیاری از شرکت های چینی کوچک و بزرگ به دنبال توسعه چت بات های خود هستند که با کمک هوش مصنوعی توسعه می یابد.

پس از رونمایی هوش مصنوعی مولد چت جی پی تی شرکت اوپن ای آی در ۲۰۲۲ میلادی، این فناوری به سرعت در سراسر جهان فراگیر شد. از آن زمان تاکنون سرمایه گذاران ارزش اوپن ای آی را ۸۰ میلیارد دلار قیمت گذاری کردند.

رابین لی مدیر ارشد اجرایی بایدو در سال جاری به طور مرتب پتانسیل های ارنی بات و محصولات مرتبط را ترویج می کرد تا شرکت بتواند بخشی از سهام بازارهای مختلف از جمله موتور جستجو، ابر رایانشی و خودروهای هوشمند را به دست بیاورد.

طبق رده بندی که از چت بات های هوش مصنوعی مولد منتشر شده، ارنی بات از تمام رقبای چینی خود جلو زده است.

انتهای پیام/

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − 1 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید