جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

معرفی پروتوتایپ مرسدس بنز EQG برقی در نمایشگاه CES

مرسدس بنز پروتوتایپ نسخۀ الکتریکی G کلاس را در نمایشگاه CES به نمایش درآورده است. این خودرو امسال رسماً رونمایی خواهد شد.

G کلاس الکتریکی به خط تولید نزدیک می‌شود حالا مرسدس پروتوتایپ آن را با پوشش‌های استتاری به نمایشگاه CES آورده است تا توجهات را برانگیزد. سازندۀ آلمانی چند سالی است که روی توسعۀ نسخۀ الکتریکی شاسی‌بلند نمادین خود کار می‌کند و اولین بار کانسپت آن را در سال ۲۰۲۱ معرفی کرد. با توجه به پروتوتایپی که در CES به نمایش درآمده است، EQG تولیدی به نسخۀ کانسپت خود وفادار خواهد بود و به‌راحتی به‌عنوان یک G کلاس قابل‌تشخیص است. فرم جعبه‌ای شکل و خطوط صاف G کلاس درون‌سوز کاملاً حفظ شده و جعبه‌ای مربع شکل مشابه چرخ زاپاس هم در عقب به چشم می‌خورد.

مرسدس بنز EQG برقی

به گزارش آماج : مرسدس هنوز هیچ مشخصاتی از EQG منتشر نکرده ولی انتظار می‌رود این ماشین حداقل به دو موتور الکتریکی مجهز باشد تا سامانۀ چهارچرخ محرک را فراهم کند. البته امیدواریم نسخۀ چهار موتورۀ EQG را هم ببینیم که در نسخۀ کانسپت با قابلیت چرخش تانک مانند ارائه شده بود. به لطف این ویژگی، خودرو می‌تواند با حرکت دادن چرخ‌های دو طرف خود در جهت مخالف، چرخش ۳۶۰ درجه داشته باشد.

همچنین هنوز نمی‌دانیم که این خودرو از نام EQG استفاده خواهد کرد تا با دیگر مدل‌های الکتریکی مرسدس هماهنگ باشد یا با همان نام G کلاس به بازار عرضه خواهد شد زیرا طبق گزارشات، مرسدس قصد دارد در آیندۀ نزدیک شیوۀ نام‌گذاری EQ را کنار بگذارد. روی پلاک پروتوتایپ حاضر در نمایشگاه هم نام G کلاس دیده می‌شود. درهرحال، نسخۀ تولیدی شاسی‌بلند آفرودی الکتریکی مرسدس هر نامی که داشته باشد، انتظار می‌رود امسال رسماً رونمایی شده و سال آینده برای فروش به بازار عرضه شود. البته EQG در کنار نسخۀ بروز شدۀ G کلاس درون‌سوز عرضه خواهد شد و کسانی که هنوز برای خرید یک خودروی الکتریکی آماده نیستند همچنان می‌توانند سراغ نسخۀ بنزینی با موتور V8 بروند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 + 18 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید