جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مجوز جذب ۲۵ هزار مربی پرورشی صادر شد

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش از صدور مجوز جذب ۲۵ هزار نیروی پرورشی برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ خبر داد و گفت: تعداد بسیاری از این افراد در امور تربیتی فعالیت خواهند کرد.

به گزارش آماج، اصغر باقرزاده درباره جذب مربی پرورشی در مدارس اظهار داشت: به طور کلی در استخدامی‌های جدید معلمان، ۲۵ هزار نفر در حوزه پرورشی هستند.

وی افزود: از میان ۲۵ هزار نفر که قرار است در حوزه پرورشی جذب شوند، حدود ۲۰ هزار نفر از آنها در حوزه امور تربیتی، سه هزار نفر مشاوره و حدود ۲ هزار نفر آنها نیز در زمینه مشاور سلامت جذب می‌شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: این میزان جذب برای استخدامی‌های امسال است و هنوز تایید نهایی برای فعالیت آنها در هر حوزه‌ها مشخص نیست و این موارد در حال بررسی است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش پیش‌ از این در تاریخ ۱۵ شهریور به ایرنا گفته بود: از ۱۱۸ هزار مدرسه، ۴۷ هزار مدرسه، مربی پرورشی دارد و با وجود جذب نیرو امسال اکنون حدود ۶۰ هزار کمبود نیرو داریم.

مجوز جذب ۲۵ هزار مربی پرورشی صادر شد
مجوز جذب ۲۵ هزار مربی پرورشی صادر شد

باقرزاده درباره کمبود معلم پرورشی در مدارس اظهارداشت: از ۴۷ هزار نفر معلم پرورشی حاضر در مدارس، هشت هزار معلم بازنشسته می‌شوند که براساس مجوز کسب شده، ۱۱ هزار نفر جذب می‌شوند.

وی افزود: قرار است که مجوز جذب ۲۵ هزار نفر دیگر هم کسب شود اما هنوز توافق قطعی در این زمینه انجام نشده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: درحال رایزنی و مشخص کردن نقطه محل‌ها هستیم که در کدام مناطق و با چه ملاک‌هایی مانند جمعیت مدارس بالای ۹۰ نفر و یا اولویت مدارس عشایر و روستایی و شبانه روزی بین ما و سازمان امور اداری و استخدامی کشور توافق حاصل شود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × یک =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید