جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

متا برای عرضه چت‌بات‌های هوش مصنوعی در قالب شخصیت‌های مختلف آماده می‌شود

متا درحال آماده‌شدن برای عرضه چند چت‌بات هوش مصنوعی با شخصیت‌های منحصربه‌فرد است. احتمالاً اولین نمونه از این چت‌بات‌ها «آبراهام لینکلن» خواهد بود که برای مثال، می‌توانید سؤالات خود را درباره تاریخ آمریکا از او بپرسید. این شخصیت‌ها به‌احتمال‌زیاد در ماه آینده میلادی عرضه می‌شوند.

به گزارش آماج، متا احتمالاً در ماه سپتامبر از چندین چت‌بات هوش مصنوعی با شخصیت‌های یکتا رونمایی می‌کند. این شرکت ظاهراً چند وقتی است که نمونه اولیه چت‌بات‌هایی را توسعه می‌دهد که می‌توانند با کاربران گفت‌وگوهای انسانی داشته باشند.

یکی از اولین نمونه‌های این شخصیت‌های هوش مصنوعی براساس آبراهام لینکلن ساخته شده است. این گزارش همچنین از یک نمونه دیگر هم نام برده که می‌تواند درزمینه سفر و موج‌سواری به شما پیشنهادهایی ارائه دهد. هدف این چت‌بات‌ها ارائه قابلیتی برای جستجوی اطلاعات و دریافت پیشنهادهای مختلف است.

عرضه چت‌بات‌های هوش مصنوعی چه فایده‌ای برای متا دارد؟

عرضه این ابزارها در دو جبهه به رقابت متا با سایر شرکت‌ها کمک می‌کند. ازیک‌سو، پیاده‌سازی این چت‌بات‌ها در محصولات مختلف این شرکت ازجمله فیسبوک و اینستاگرام می‌تواند آن‌ها را در برابر رقبایی مثل تیک‌تاک متمایز کند. از سوی دیگر، این چت‌بات‌ها می‌توانند نشان‌دهنده توانایی‌های هوش مصنوعی متا در رقابت با OpenAI، مایکروسافت و گوگل باشند.

اگرچه این چت‌بات‌های هوش مصنوعی می‌توانند در مسائل مختلفی به کمک کاربران بیایند، اما فایننشال تایمز یادآور می‌شود که متا با کمک همین چت‌بات‌ها می‌تواند اطلاعات زیادی را از کاربران خود گردآوری کند. این اطلاعات احتمالاً در آینده برای تبلیغات هدفمند استفاده خواهد شد.

پیش‌تر «مارک زاکربرگ»، مدیرعامل متا، گفته بود که این شرکت تمرکز خود را روی توسعه شخصیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی گذاشته است. در اوایل ماه ژوئن نیز توسعه‌دهنده معروفی به‌ نام «الساندرو پالوزی» شواهد یک قابلیت چت هوش مصنوعی را در اپلیکیشن اینستاگرام پیدا کرده بود که می‌توانست به سبک 30 شخصیت مختلف به سؤالات کاربران پاسخ دهد. این ویژگی حتی برای تولید متن می‌توانست به کمک کاربر بیاید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید