جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

مایکروسافت و زیمنس کوپایلوت هوش مصنوعی صنعتی راه‌اندازی می‌کنند

به گزارش آماج در چند ماه گذشته، مایکروسافت سخت در تلاش بوده است تا هوش مصنوعی را در محصولات و خدمات خود ادغام کند. درحال‌حاضر مایکروسافت با همکاری زیمنس، یک کوپایلوت هوش مصنوعی جدید را با هدف بهینه‌سازی عملیات‌های صنعتی راه‌اندازی کرده است. این هوش مصنوعی باعث صرفه‌جویی در زمان و منابع زیادی می‌شود.

براساس گزارش مایکروسافت، هدف اصلی این هوش مصنوعی که کوپایلوت صنعتی زیمنس (Siemens Industrial Copilot) نام دارد، ساده‌کردن عملیات با نوشتن، پالایش و اشکال‌زدایی کدهای پیچیده اتوماسیون است. علاوه‌براین، از طریق ادغام پلتفرم دیجیتال زیمنس، زیمنس Xcelerator، با سرویس Azure OpenAI مایکروسافت، این کوپایلت می‌تواند زمان شبیه‌سازی را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد و از چند هفته به چند دقیقه برساند؛ بنابراین در زمان و منابع زیادی صرفه‌جویی می‌شود.

هوش مصنوعی صنعتی مایکروسافت و زیمنس

کاربردهای هوش مصنوعی صنعتی مایکروسافت و زیمنس

علاوه بر کمک به کدنویسی، این هوش مصنوعی می‌تواند دستورالعمل‌های دقیق تعمیر را به تعمیرکاران و مسئولان نگهداری ارائه دهد. همچنین دسترسی سریع به ابزارهای شبیه‌سازی را برای مهندسان فراهم می‌کند. زیمنس و مایکروسافت نیز متعهد شده‌اند که به‌هیچ‌وجه از اطلاعات مشتریان برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده نکنند.

«رولاند بوش»، مدیرعامل زیمنس AG می‌گوید: «همکاری انسان و ماشین به‌طور گسترده‌تر به مهندسان فرصتی می‌دهد تا توسعه کد را تسریع کنند، نوآوری را افزایش دهند و با مشکل کمبود نیروی کار ماهر مقابله کنند.»

اگرچه این هوش مصنوعی ممکن است نسخه متفاوتی از ChatGPT به‌نظر برسد، اما مایکروسافت می‌گوید که با پتانسیل این هوش مصنوعی می‌توان صنایع مختلف ازجمله شرکت‌های تولیدی و مراقبت‌های بهداشتی را متحول کرد. علاوه‌براین، شرکت‌هایی مانند Schaeffler AG درحال‌حاضر از این کوپایلت برای کمک به فرایند کدنویسی در سیستم‌های رباتیک خود استفاده می‌کنند. به‌طور کلی، این هوش مصنوعی باعث کاهش انجام کارهای تکراری و افزایش خلاقیت در این شرکت شده است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 14 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید