جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

قطع اینترنت در عراق به منظور جلوگیری از تقلب در امتحانات

حدود و کند شدن سرعت اینترنت و ایجاد اختلال در خدمات آنلاین همزمان با برگزاری امتحانات مدارس و آزمون‌های سراسری مختلف از سوی برخی دولت‌ها انجام می‌شود. این روش به منظور جلوگیری از افشای اطلاعات امتحانی دانش‌آموزان در کشورهای گوناگون به کار گرفته می‌شود و راهکاری برای کاهش میزان تقلب در امتحانات است.

به گزارش آماج از پایگاه خبری نت بلاکس (netblocks.org)، داده‌کاوی‌های انجام شده نشان می‌دهد که همزمان با ایام برگزاری امتحانات در کشور عراق، اختلالات شدید و افت سرعت در اینترنت این کشور اعمال شده است.

طبق این گزارشات، اختلالات اینترنت در مقیاس ملی در طول تقویم امتحانی مدارس در سال ۲۰۲۳ کشور عراق دیده می‌شود. این اقدامات به منظور جلوگیری از درز امتحانات و تقلب در مدارس طراحی شده است و مشاهدات نیز این اتفاق را مستند می‌کنند.

قطع اینترنت در عراق به منظور جلوگیری از تقلب در امتحانات
قطع اینترنت در عراق به منظور جلوگیری از تقلب در امتحانات

همچنین ماه گذشته و در ۲۱ آگوست، یک اختلال جدید اینترنتی در مقیاس ملی در بیشتر مناطق عراق ثبت شد که نشان دهنده آغاز دور دوم امتحانات بود. این اقدام بار دیگر بیشتر مناطق این کشور از جمله بغداد را به استثنای منطقه شمال کردستان دربرگرفت.

مشابه این اتفاق در سوریه نیز رخ داد. صبح روز پنجشنبه ۱۰ آگوست ۲۰۲۳، سوریه یک قطعی جدید اینترنت را به مدت چهار ساعت به عنوان اقدامی برای ایمن‌سازی توزیع اوراق امتحانی مدارس به عنوان ابزاری برای محدود کردن فساد و تقلب اجرا کرد.

طبق گزارشات و داده‌کاوی‌های این پایگاه خبری، مشابه این اقدامات، به منظور جلوگیری از درز اطلاعات آزمون‌ها و امتحانات مدارس، در کشورهای دیگری از جمله الجزایر و لیبی هم رخ داده است.

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید