جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

فیلم باربی ۲۰۲۳ و هرآنچه در مورد آن باید بدانید + تریلر رسمی

فیلم باربی Barbie 2023 پس از تولید انواع انیمیشن های گوناگون، اولین فیلم لایو اکشن این عروسک محبوب به حساب می آید. این فیلم سینمایی به زبان انگلیسی بوده و در کشورهای ایالات متحده آمریکا و انگلستان فیلمبرداری شده است.

به گزارش آماج، فیلم باربی Barbie 2023 یک فیلم در ژانر کمدی، فانتزی و ماجراجویی است. فیلمنامه آن مشترکا توسط گرتا گرویگ (Greta Gerwig) و نوح بامبچ (Noah Baumbach) نوشته شده است. البته گرتا گرویگ (Greta Gerwig)  علاوه بر نویسندگی، کارگردانی این اثر را نیز بر عهده داشته است.

پروژه­ ساخت فیلم باربی (Barbie) در سپتامبر سال ۲۰۰۹ آغاز شد. در ابتدا شرکت اسباب ­بازی سازی متل (Mattel) طی قراردادی، تهیه­ کنندگی این اثر را به صورت مشترک به کمپانی یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) و مارک لارنس (Marc Lawrence) سپرد. یونیورسال پیکچرز (Universal Pictures) جزء پنج شرکت بزرگ فیلم­سازی در آمریکا است. مارک لارنس (Marc Lawrence) نیز یکی از تهیه­ کنندگان و کارگردانان مطرح این کشور محسوب می ­شود. اما علیرغم همه این توانایی­ ها، این پروژه هیچ­گاه به سرانجام نرسید!

پس از متوقف شدن روند اجرایی اولین قرارداد، متل (Mattel) بار دیگر برای ساخت فیلم سینمایی عروسک معروف خود دست به کار شد. این بار در آوریل سال ۲۰۱۴ با کمپانی سونی پیکچرز (Sony Pictures Entertainment Inc) که یک غول چندرسان ه­ای و چندملیتی آمریکایی است، قرارداد همکاری امضا کرد.

تریلر رسمی فیلم باربی

اما در کمال تعجب، پس از چندین بار تغییر در تیم نویسندگان، این همکاری نیز به ثمر ننشست. در نهایت این کمپانی برادران وارنر ( Warner Bros. Entertainment ) بود که به عنوان یک شرکت فیلمسازی بزرگ آمریکایی، فاز نخست تولید فیلم سینمایی باربی (Barbie) را رسماً آغاز نمود. فیلمبرداری اصلی این پروژه نیز در جولای سال 2022 به پایان رسید.

نخستین تیزر فیلم باربی ۲۰۲۳ در ۱۶ دسامبر سال ۲۰۲۲ منتشر شد و قرار است نسخه اصلی فیلم در تاریخ ۲۱ جولای ۲۰۲۳ بر روی پرده­ سینما به نمایش درآید.

داستان فیلم باربی ۲۰۲۳:

داستان کلی فیلم از این قرار است که باربی (Barbie) و کن (Ken) به عنوان شخصیت‌­های اصلی، در حال زندگی در آرمان شهر خود، باربی ­لند (Barbie Land) هستند. اما پس از رخ دادن اتفاقاتی، امکان زندگی در دنیای واقعی برای آن­ها فراهم می­ شود. در نهایت آنها تصمیم می­ گیرند تا لذت­ ها و خطرات زندگی در دنیای واقعی را تجربه نمایند.

بازیگران فیلم باربی ۲۰۲۳:

یکی از جذابیت­ های فیلم باربی 2023 (Barbie 2023) حضور چهره­ های شناخته شده و محبوب صنعت سینمای جهان است. ستاره ­هایی که حضور هر کدام از آن­ها در یک فیلم سینمایی به تنهایی می­تواند گیشه ­های فروش بلیط را مملو از جمعیت نماید.

نقش اصلی فیلم Barbie به عهده­ مارگو رابی (Margot Robbie) است. بازیگری که پیش­تر نیز با ایفای نقش در فیلم ­های سینمایی « جوخه­ خودکشی » Suicide Squad ، « گرگ وال ­استریت » The Wolf of Wall Street و دیگر پروژه ­های بزرگ سینمای جهان، توانمندی ­های خود را ثابت کرده و به شهرت و محبوبیت بالایی در میان مخاطبان دست یافته است.

از دیگر چهره­ های معروف حاضر در فیلم باربی می­توان به رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) اشاره نمود. او در این فیلم نقش کن (Ken)، پارتنر مارگو رابی (Barbie) را بازی می­کند.

بیشتر بخوانید:  مقایسه انواع تیپ های کوییک + قیمت

گاسلینگ نیز پیش از این در فیلم ­های سینمایی بسیاری به ایفای نقش پرداخته است. از جمله مهم­‌ترین آن­ها می‌­توان به «بلید رانر 2049» (Blade Runner 2049)، «لالالند» (La La Land) و «مرد خاکستری» (The Gray Man) اشاره نمود.

Barbie 01

دیگر بازیگران برجسته فیلم:

علاوه بر مارگو رابی و رایان گاسلینگ، بازیگران مطرح، برجسته و با استعداد دیگری نیز در فیلم باربی به ایفای نقش پرداخته ­اند. از جمله شاخص ­ترین آن­ها می­ توان به این چهره ­ها اشاره کرد: ویل فرل (Will Ferrell)، آمریکا فررا (America Ferrera)، کیت مک‌کینون (Kate McKinnon)، اما مک­کی (Emma Mackey) و هری نف (Hari Nef) و…

بطور کلی، می‌توان گفت که پروژه­ فیلم Barbie 2023 با این بودجه­ قابل توجه و بازیگران مطرح، آزمون بزرگ و مهمی در زمینه­ ساخت فیلم­ های سینمایی لایو اکشن درمورد شخصیت­ ها و عروسک ­های محبوب و نوستالژیک است. در صورت موفقیت این پروژه، بدون شک درهای پیشرفت برای تولید فیلم هایی در رابطه با شخصیت ­های مشابه نیز به روی فیلم سازان گشوده خواهد شد. در هر صورت، انتظارات از این فیلم سینمایی بسیار بالاست و باید دید آیا سازندگان می ­توانند نظرات مثبت مخاطبین را به خود جلب نمایند یا خیر.

آهنگ­ های ساخته شده برای فیلم:

در کنار تولید فیلم 2023 Barbie، یک آلبوم موسیقی با همین نام نیز توسط شرکت  Atlantic Records تهیه شده که همزمان با آغاز اکران فیلم، منتشر خواهد شد.

۲۵ می ۲۰۲۳، مجله رولینگ استون (Rolling Stone) رسماً اعلام کرد که موسیقی فیلم باربی توسط مارک رانسون (Mark Ronson) و اندرو وایت (Andrew Wyatt) ساخته شده است. آن­ها در این راه از هنرمندان مشهوری نیز کمک گرفته ­اند. برخی از معروف­ترین چهره­ هایی که تک آهنگ­ هایشان در آلبوم باربی قرار گرفت، عبارتند از: آوا مکس (Ava Max)، چارلی XCX (Charlie XCX)، دوآ لیپا (Dua Lipa)، فیفتی فیفتی (Fifty Fifty) و نیکی میناژ (Nicki Minaj).

در ادامه نیز لیست تک آهنگ­ های آلبوم باربی (Barbie) را به همراه خواننده ­های این آثار مشاهده می­ کنید:

ردیف نام آهنگ خواننده
۱ Pink Lizzo
۲ Dance the Night Dua Lipa
۳ Barbie World Nicki Minaj، Ice Spice و Aqua
۴ Speed Drive Charli XCX
۵ Watati Karol G و Aldo Ranks
۶ Journey to the Real World Tame Impala
۷ I’m Just Ken Ryan Gosling
۸ Hey Blondie Dominic Fike
۹ Home Haim
۱۰ Forever & Again The Kid Laroi
۱۱ Silver Platter Khalid
۱۲ Angel PinkPantheress
۱۳ Butterflies Gayle
۱۴ Choose Your Fighter Ava Max
۱۵ Barbie Dreams Fifty Fifty و Kali

مبلغ هزینه شده برای ساخت فیلم باربی ۲۰۲۳:

طبق گزارش­ های اولیه، بودجه­ تولید فیلم Barbie 2023 حدود ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار تخمین زده شده است! البته این ارقام برای تولید پروژه­ای با چنین بازیگران معروف و محبوبی در صنعت سینمای هالیوود غیرطبیعی نیست! در حقیقت این بودجه صرف ساخت اثری شده که تداعی کننده­ کاراکتر نوستالژیک باربی بوده و جلوه ­های بصری جذابی داشته باشد.

فیلم باربی ۲۰۲۳ حاصل ترکیب تکنیک ­های لایو اکشن و انیمیشن­ سازی است. این فیلم توانسته به کمک تصاویر کامپیوتری عروسک های فانتزی را به دنیای واقعی بیاورد. فرآیند پیچیده و گران­ قیمتی که بخشی از هزینه ­های تولید این پروژه را به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، جلوه ­های ویژه­ صوتی و بصری، طراحی، دوخت و نگهداری انواع لباس­ های فانتزی، طراحی، ساخت و نگهداری لوکیشن ­های خاص فیلمبرداری و حقوق و دستمزد عوامل و بازیگران نیز جزء هزینه های اصلی تولید این پروژه محسوب می­ شوند.

دستمزد بازیگران:

در میان بازیگران، بازیگر نقش اصلی، مارگو رابی (Margot Robbie)، با دریافت ۱۲.۵ میلیون دلار برای ایفای نقش باربی (Barbie)، بالاترین دستمزد میان بازیگران زن را داراست. بیشترین دستمزد در بین بازیگران مرد نیز متعلق به رایان گاسلینگ (Ryan Gosling) است. او نیز برای ایفای نقش کن (Ken) در این پروژه، ۱۲.۵ میلیون دلار دریافت کرده است.

بدین ترتیب چیزی حدود 25 میلیون دلار از کل بودجه­ فیلم به دو نقش اصلی آن تعلق می ­گیرد! از دیگر بازیگرانی که مبالغ بالایی برای بازی در این فیلم سینمایی دریافت کرده­ اند، می ­توان به ویل فرل (Will Ferrell) با دستمزد 2 میلیون دلاری برای ایفای نقش یکی از مدیران کارخانه­ اسباب ­بازی سازی اشاره نمود. البته دستمزدهای سایر بازیگران این پروژه نیز به نوبه­ خود مبالغ بالایی محسوب می ­شود. به گونه ­ای که طبق گفته­ سازندگان آن حدود ۳۰ درصد از کل بودجه تولید این فیلم سینمایی صرف پرداخت دستمزد بازیگران شده که نکته­ جالب توجهی است!

حواشی پیرامون فیلم Barbie

یکی از حاشیه ­هایی که پیرامون فیلم باربی ۲۰۲۳ به وجود آمد، در رابطه با ساخت و انتخاب آهنگ­ های این فیلم سینمایی بود. در آوریل ۲۰۲۲، الریش مولر (Ulrich Møller)، مدیر گروه موسیقی آکوا (Aqua band)، اعلام کرد که برخلاف شایعات مطرح شده، آهنگ معروف این گروه موسیقی به نام «دختر باربی» (Barbie Girl) که در سال ۱۹۹۷ ساخته شده، در آلبوم موسیقی­ فیلم باربی قرار نخواهد گرفت.

barbie 16

اما شنیده ­ها حاکی از آن است که بازیگر نقش اول این سینمایی، مارگو رابی، ملتمسانه از گرتا گرویگ، کارگردان این اثر، درخواست کرده تا علیرغم اخبار منتشر شده، این آهنگ نیز در آلبوم موسیقی فیلم قرار گیرد. گرویگ نیز به رابی اطمینان داده که راه حلی برای این کار خواهد یافت. چندی بعد، نیکی میناژ و آیس اسپایس ری‌میکسی از این آهنگ را با نام جدید «دنیای باربی» (Barbie World) اجرا کردند. تک آهنگی که آکوا (Aqua)، گروه موسیقی خواننده­ اصلی آن نیز در ضبط آن همکاری داشت. پس از اتمام ضبط مجدد، این آهنگ نیز با سر و صدای بسیاری که در مطبوعات به راه انداخته بود، در لیست آهنگ ­های آلبوم فیلم باربی جای گرفت!

نظرات و انتقادات مطرح شده در رابطه با فیلم باربی ۲۰۲۳:

الیانا داکترمن (Eliana Dockterman)، روزنامه نگار و منتقد سینما:

“هرچند که پروژه­ باربی متناسب با هزینه­ های صورت گرفته، خیلی قابل دفاع نیست، اما مملو از ایده­ های جذاب بوده و نوید یک نمایش سرگرم ­کننده را برای مخاطبین سینما می ­دهد. بازی همزمان مارگو رابی در نقش عروسک باربی و رایان گاسلینگ در نقش کن می تواند بر جذابیت­ های این فیلم بیفزاید.”

نکته­ جالب توجه دیگر درباره­ این فیلم سینمایی، حضور چند بازیگر متفاوت در این فیلم در نقش باربی و کن است. که احتمالاً سبب متفاوت شدن این اثر خواهد شد! هرچند که مارگو رابی و رایان گاسلینگ نقش­ های اصلی این فیلم را بر عهده دارند، اما بازیگران دیگری چون کیت مک‌کینون (Kate McKinnon)، اما مک­کی (Emma Mackey) و نیکولا کوگلان (Nicola Coughlan) نیز در نقش باربی و سیمو لیو (Simu Liu)، انکوتی گاتوا (Ncuti Gatwa) و جان سینا (John Cena) نیز در نقش کن در این فیلم حضور دارند. باربی­ ها و کن های متعددی که بدون شک سبب خلق لحظه ­های شگفت­ انگیزی در این فیلم خواهند شد!

داکترمن حدود یک دهه است که در رابطه با تولیدات کمپانی متل (Mattel) مطلب می­ نویسد. لذا می ­توان او را جزء متخصصین این حوزه دانست. البته باید در نظر داشت که نظرات او در رابطه با فیلم باربی صرفاً بر اساس اخبار، اطلاعات و تیزرهای رسمی منتشر شده پیرامون این اثر سینمایی است. تیزرهایی که اغلب شامل صحنه­ های رنگارنگ رقص و آواز بازیگران در لوکیشن ­هایی چون دریا و ساحل است! نه در مورد اصل داستان فیلم!

انتقادات در رابطه با فیلم:

اما برخلاف نظرات نسبتاً مثبت الیانا داکترمن، انتقادات بسیاری نیز در رابطه با فیلم باربی مطرح شده است. یکی از مهمترین موضوعاتی که منتقدان به آن اشاره نموده ­اند، سن نسبتا بالای رایان گاسلینگ برای ایفای نقش کن است. تا جایی که با انتشار هشتگ NotMyKen# به این مسئله واکنش نشان داده ­اند! در ادامه برخی از نظرات منفی و انتقادات پیرامون این موضوع را که به وسیله­ کاربران در فضای مجازی انتشار یافته، مرور می­ کنیم:

 من تنها کسی نیستم که از نظر او رایان گاسلینگ برای ایفای نقش کن بسیار پیر به نظر می­رسد! فکر می­ کنم انتخاب یک بازیگر جوان­ تر بسیار منطقی­ تر بود!

– این بسیار غم ­انگیز است که فردی با عمل­ های جراحی زیبایی بسیار برای بازی کردن در نقش کن انتخاب شده است!

اما واکنش رایان گاسلینگ به این موضوع نیز به نوبه­ خود بسیار جالب توجه بوده است:

او می­ گوید: «برای چندین دهه هیچ کس به طور خاص به کن – کسی که واقعاً فقط به عنوان دوست پسر باربی و مردی که در ساحل کار می ­کند، شناخته می ­شود- اهمیت نداده بود! خنده‌دار است!»

از نظر فنی، شخصیت کن هیچ سن رسمی ندارد (به هر حال او یک عروسک است) . هرچند این واقعیت که او برای اولین بار در ۱۱ مارس ۱۹۶۱ به عنوان دوست پسر باربی معرفی شد، می ­تواند به این معنی باشد که این عروسک اکنون حدودا ۶۲ ساله است! اما کارشناسان معتقدند واکنش‌های شدیدی که گاسلینگ با آن مواجه شده، نشان می‌دهد که سن‌گرایی، پدیده ­ای که اغلب بازیگران زن با آن مواجه می‌شوند، بر مردان شاغل در این صنعت نیز به شدت تاثیرگذار است!

اما دنیس اولسن (Dennis Olsen) متخصص تبلیغات و برندسازی در لندن نیز نظر جالبی دارد. او معتقد است:

 “مخاطبان ممکن است با توجه به ارتباط آن­ها با عروسک­ها در دوران کودکی، انتظارات خاصی از ظاهر کن داشته باشند. زیرا باربی و کن زوجی هستند که برای بسیاری نماینده­ «جوانی ابدی» هستند! البته برخی از این واکنش‌ها نیز حول این واقعیت متمرکز شده که بین دو بازیگر نقش باربی و کن، ۱۰ سال فاصله­ سنی وجود دارد!”

اما به عنوان جمع­ بندی باید گفت که برای قضاوت درست در رابطه با این اثر، باید تا زمان اکران آن یعنی ۲۱ جولای ۲۰۲۳ صبور بود!

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 7 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید