جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

علی‌بابا دو مدل هوش مصنوعی برای درک تصاویر و مکالمات پیچیده منتشر کرد

علی‌بابا (Alibaba)، غول تجارت الکترونیک چینی به تازگی از مدل هوش مصنوعی جدید خود رونمایی کرده است که به گفته این شرکت می‌تواند تصاویر را درک کند و نسبت به محصولات قبلی این شرکت مکالمات پیچیده‌تری داشته باشد.

براساس گزارش CNBC، غول فناوری چین دو مدل جدیدش با نام‌های Qwen-VL و Qwen-VL-Chat را معرفی کرده است که متن باز خواهند بود، به این معنی که محققان، دانشگاهیان و شرکت‌های سراسر جهان می‌توانند از آن‌ها برای ایجاد برنامه‌های هوش مصنو‌عی خود استفاده کنند. بنابراین در زمان و هزینه آن‌ها صرفه‌جویی می‌شود.

موارد استفاده از هوش مصنوعی علی‌بابا

به گفته علی‌بابا، مدل هوش مصنوعی Qwen-VL می‌تواند به پرسش‌های کاربران درباره تصاویر مختلف پاسخ دهد و همچنین برای آن‌ها کپشن یا شرح تصویر ایجاد کند.

مدل Qwen-VL-Chat نیز به گفته این شرکت «تعاملات پیچیده‌تری» را فراهم می‌کند. علی‌بابا درباره کاربردهای هوش مصنوعی خود توضیح می‌دهد که این مدل می‌تواند براساس تصاویر کاربران داستان یا عکس ایجاد کند و همچنین معادلات ریاضی موجود در تصاویر را حل کند.

هر دو مدل هوش مصنوعی جدید علی‌بابا براساس مدل زبان بزرگ این شرکت که Tongyi Qianwen نام دارد ساخته شده‌اند که اوایل سال جاری میلادی عرضه شد. «دنیل ژنگ»، مدیرعامل علی‌بابا در زمان معرفی LLM خود گفت که این فناوری تغییرات بزرگی را در نحوه تولید، انجام کارها و زندگی ما ایجاد خواهد کرد. او باور دارد مدل‌هایی مثل Tongyi Qianwen تصویر بزرگ‌تری را از تبدیل هوش مصنو‌عی به ابزاری محبوب‌تر در آینده ارائه می‌کنند.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در شهر شرقی «هانگژو» چین قرار دارد، این ماه دو مدل هو‌ش مصنوعی دیگر خود را نیز متن‌باز کرد. در حالی که علی‌بابا هیچ هزینه‌ای برای صدور مجوز دریافت نمی‌کند، اما انتشار مدل‌ها به‌صورت متن‌باز به این شرکت کمک می‌کند تا کاربران بیشتری را برای مدل هوش مصنوعی خود جذب کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + چهارده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید