جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عرضه فناوری ارتباط ماهواره‌ای «اسنپدراگون Satellite» لغو شد

کوالکام نزدیک به 10 ماه پیش از سرویس پیام‌رسان ماهواره‌ای «اسنپدراگون Satellite» برای گوشی‌های اندرویدی رونمایی کرد، اما حالا از عرضه آن منصرف شده است؛ چرا که سازندگان گوشی‌‌های اندرویدی علاقه‌ای به استفاده از آن ندارند.

به گزارش آماج این سرویس کوالکام با همکاری شرکت ارتباط ماهواره‌ای Iridium توسعه یافته و مورد آزمایش قرار گرفته بود. به گفته کوالکام، این شرکت به‌علت عدم تمایل سازندگان گوشی‌های هوشمند به استفاده از این فناوری و عدم امضای قرارداد، از راه‌اندازی اسنپدراگون Satellite منصرف شده است.

کوالکام به خبرگزاری CNBC گفته است که با وجود عدم راه‌اندازی سرویس ارتباط ماهواره‌ای‌اش، به همکاری با Iridium درزمینه گسترش ارتباط ماهواره‌ای ادامه می‌دهد. بنابراین به‌نظر می‌رسد کوالکام همچنان می‌خواهد ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های اندرویدی بیاورد؛ اما این اتفاق احتمالاً در آینده نزدیک رخ نخواهد داد.

عدم عرضه سرویس اسنپدراگون Satellite

Satellite

کوالکام برای رقابت با سرویس ارتباط ماهواره‌ای اضطراری اپل که در سال 2022 همراه با سری آیفون 14 عرضه شد، از اسنپدراگون Satellite رونمایی کرد. درحالی‌که از آن زمان تا به امروز سرویس اپل در اختیار کاربران آیفون قرار دارد، کوالکام از عرضه سرویس خود منصرف شده است.

قیمت احتمالاً یکی از دلایل عدم عرضه سرویس اسنپدراگون Satellite باشد. برای استفاده از این سرویس باید به شرکت Iridium هزینه پرداخت کرد و این هزینه بر عهده تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند خواهد بود. البته کوالکام هم احتمالاً باید هزینه‌ای بپردازد و مدیریت این سیستم را بر عهده داشته باشد؛ ایده‌ای که احتمالاً چندان به مذاق سازندگان گوشی خوش نیامده است.

در همین راستا، حالا کوالکام روی رویکردهای مبتنی بر استاندارد ارتباط ماهواره‌ای کار می‌کند که احتمالاً به سازندگان گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد که به‌طور مستقیم با ارائه‌دهندگان سرویس‌های ماهواره‌ای ارتباط داشته باشند.

با وجود شکست پروژه اسنپدراگون Satellite، شرکت Iridium انتظار دارد که سازندگان گوشی‌های هوشمند درنهایت به سراغ سرویس‌های آن بروند. باید منتظر ماند و دید سرنوشت ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های اندرویدی به کدام سمت می‌رود.

 

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید