جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها با ثبت کدملی نوزاد

سازمان غذا و دارو اعلام کرد: عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها از ۲۰ مهر ۱۴۰۲ با ثبت کد ملی نوزاد در سامانه تیتک انجام می‌شود.

به گزارش آماج بر اساس این گزارش عرضه شیرخشک مطابق قیمت مصوب سازمان غذا و دارو درج شده روی قوطی است و با ارائه کدملی یا شناسنامه نوزاد توزیع می شود.

داروخانه با ثبت کدملی کودک در سامانه تیتک شیرخشک را بصورت یارانه ای عرضه می کند و اتباع مجاز نیز بر اساس شناسند یکتای اتباع می توانند از یارانه شیرخشک بهره مند شوند.

داروخانه موظف هستند اطلاعات لازم را نسبت به بهره مندی مصرف کننده از یارانه شیرخشک به مردم ارائه دهند و مصرف کنندگان نیز جهت مشاهده داروخانه های مجاز عرضه شیرخشک با سایت معاونت/ مدیریت غذا و داروی محل سکونت خود مراجعه کنند.

عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها با ثبت کدملی نوزاد
عرضه شیرخشک در داروخانه‌ها با ثبت کدملی نوزاد

این گزارش می افزاید: در صورت مشاهده هر گونه تخلف در عرضه شیرخشک با سامانه ۱۹۰ تماس گرفته یا موارد را به معاونت یا مدیریت غذا و داروی شهر محل سکونت خود اطلاع دهید.

شیرخشک یکی از محصولات مشمول دریافت ارز یارانه‌ای (۴۲۰۰ تومانی) در کشور است که تفاوت قیمت آن در داخلی با کشورهای همجوار زمینه را برای قاچاق این محصول فراهم کرده بود و همین امر مشکلاتی را در عرضه آن در برخی استان ها به دنبال داشت.

در این راستا سازمان غذا و دارو از ماههای گذشته عرضه شیرخشک متابولیک برای نوزادان خاص را به ارایه کدملی متقاضی محدود کرد و داروخانه ها ملزم شدند پس از دریافت کدملی متقاضی، آن را در سامانه مربوطه ثبت و محصول را به خریداران عرضه کنند.

اکنون در گام دوم ساماندهی شیرخشک در کشور ، از ۲۰ مهر عرضه شیرخشک عادی (رگولاری) نیز در داروخانه ها منوط به ارایه کدملی از سوی خریداران است و داروخانه ها ملزم هستند پس از ثبت کدملی در سامانه تیتک، شیرخشک را به خریدار بفروشند.

170749413

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + 11 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید