جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

رکود بازار طلا در پی ثبات قیمت‌ها

فعال بازار طلا گفت: ثبات و کاهش قیمت در هفته دوم مهرماه موجب رکورد بازار طلا شد و دادوستدها و سرمایه‌گذاری در این بازار با کاهش همراه بود و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه یابد.

به گزارش آماج، محمد کشتی آرای  اظهار داشت: هفته گذشته بازهم بهای انس جهانی طلا با کاهش همراه بود و طی هفته‌ای که سپری شد ما کاهش ۲۶ دلاری جهانی طلا را داشتیم و هر انس به ۱۸۲۶ دلار رسید و می‌توان گفت در ۱۰ روز گذشته انس جهانی طلا ۱۰۱ دلار افت قیمت داشت.

وی بیان کرد: روند کاهشی قیمت طلا و سکه تا روز چهارشنبه ادامه داشت و از روز پنجشنبه کمی افزایش یافت و سکه طرح قدیم ۱۰۰ هزار تومان، سکه طرح جدید ۲۷۰ هزار تومان، نیم‌سکه ۱۰۰ هزار تومان، ربع‌سکه و سکه‌های یک گرمی ۵۰ هزار تومان افزایش هفتگی قیمت داشتند.

فعال بازار طلا ادامه داد: در هفته دوم مهرماه هر مثقال طلای آب شده ۴۰ هزار تومان، هر گرم طلای ۱۸ عیار ۹ هزار تومان کاهش قیمت هفتگی را ثبت کردند .

کشتی آرای گفت: حباب سکه در زمان ذکر شده ۳۰۰ هزار تومان افزایش قیمت داشت و به پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید درحالی‌که حباب سکه تا روز چهارشنبه در محدوده پنج میلیون تومان بود.

بازار طلا
بازار طلا

نوسان روز گذشته بازار طلا و سکه تحت‌تأثیر نوسان نرخ ارز بود

وی افزود: نوسان روز گذشته طلا و سکه تحت‌تأثیر نوسان نرخ ارز بود و این در حالی بود که در هفته‌های گذشته سیر نزولی قیمت‌ها را در بازار داخلی طلا شاهد بودیم.

فعال بازار طلا بیان کرد: ثبات و کاهش قیمت در هفته دوم مهرماه موجب رکورد بازار طلا شد و دادوستدها و سرمایه‌گذاری در این بازار با کاهش همراه بود و پیش‌بینی می‌شود این روند ادامه یابد.

وی در خصوص ریزش انس جهانی طلا توضیح داد: شرایط اقتصادی در جهانی به صورتی است که در پاییز نوسانات بازار نفتی افزایش می‌یابد؛ اما امسال باتوجه‌به ثبات بازارهای نفتی و بهبود شاخص‌های اقتصادی آمریکا و تثبیت نرخ بهره در این کشور باعث کاهش تقاضای خرید طلا در بازارهای جهانی شد و ارزش دلار افزایش یافت و در نتیجه این عوامل انس جهانی طلا با افت همراه بود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × چهار =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید