جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

دایمنسیتی 9300 احتمالاً در ماه اکتبر برای رقابت با اپل A17 Bionic معرفی می‌شود

چند سالی می‌شود که مدیاتک با تراشه‌های پرچمدارش در مرکز توجه قرار دارد. حالا این شرکت برای معرفی دایمنسیتی 9300 آماده می‌شود؛ تراشه پرچمداری که شایعه‌ای جدید از معرفی‌اش در ماه اکتبر خبر می‌دهد.

یکی از منابع دنیای فناوری به نام دیجیتال چت استیشن یا DCS، علاوه بر اعلام تاریخ رونمایی از تراشه پرچمدار بعدی مدیاتک، اطلاعاتی درباره مشخصات این تراشه هم منتشر کرده است.

مشخصات احتمالی تراشه دایمنسیتی 9300

به گفته DCS، این تراشه به 8 هسته پردازشی شامل 4 هسته Cortex-X4 و 4 هسته Cortex-A720 مجهز می‌شود. همچنین ظاهراً باید منتظر استفاده از پردازشگر گرافیکی Immortalis G720 در این چیپست باشیم.

اگر این پیکربندی صحت داشته باشد، مدیاتک امسال می‌خواهد هسته‌های کم‌مصرف و کوچک را از تراشه‌اش حذف کند که نتیجه‌اش افزایش عملکرد و البته مصرف بالاتر انرژی خواهد بود؛ هرچند هسته‌های جدید بهره‌وری انرژی بالاتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت.

انتظار می‌رود هسته Cortex-X4 تا 15 درصد نسبت به نسل قبلی عملکرد بالاتری داشته باشد و البته 40 درصد انرژی کمتری مصرف کند. همچنین احتمالاً هسته Cortex-A720 هم 20 درصد مصرف انرژی کمتری داشته باشد.

دایمنسیتی 9300 با لیتوگرافی 4 نانومتری یا فرایند N4P شرکت TSMC به تولید می‌رسد و می‌خواهد به جنگ تراشه A17 Bionic برود؛ البته چیپ اپل با لیتوگرافی 3 نانومتری TSMC ساخته می‌شود.

علاوه بر قابلیت‌های بالا، دایمنسیتی ۹۳۰۰ اولین تراشه دنیا با پشتیبانی از رم LPDDR5T شرکت SK Hynix خواهد بود. این رم به سرعت 9.6 گیگابیت بر ثانیه دست پیدا می‌کند که نسبت به نسل قبلی 13 درصد سریع‌تر است.

به گفته DCS، تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 قیمت بالایی خواهد داشت و این قیمت به‌اندازه‌ای خواهد بود که ظاهراً برخی شرکت‌ها به‌جای این چیپ، به سراغ همان اسنپدراگون 8 نسل 2 و یا حتی تراشه‌های مدیاتک می‌روند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + هجده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید