جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تهران 2 روز آماده باش کامل شد

تهران
تهران

تهران 2 روز آماده باش کامل شد : درپی وقوع گرد و غبار، مدیرکل مدیریت بحران استان تهران از آماده‌باش دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا دو روز آینده خبر داد.

تهران

تهران
تهران

به گزارش آماج : حامد یزدی مهر با اشاره به برگزاری جلسه کارگروه شرایط اضطرار پدیده گرد و غبار استان تهران که با حضور مدیرکل هواشناسی استان و سایر اعضای کارگروه در اداره کل مدیریت بحران استانداری تهران برگزار شد، گفت: این جلسه با توجه به صدور هشدار سطح نارنجی در استان تهران تشکیل شد و در جریان آن با موافقت اکثریت اعضا مقرر شد که تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران تا روز دوشنبه ۲۰ شهریور ماه در آماده باش کامل قرار بگیرند.

یزدی‌مهر با بیان اینکه در زمان صدور هشدار نارنجی ضروری است که افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سالمندان و کودکان از هرگونه فعالیت فیزیکی خارج از منزل اجتناب کنند افزود: از شهروندان نیز می‌خواهیم دیگر فعالیت‌های طولانی و سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

وی در ادامه گفت:‌ همچنین توصیه می‌شود برای پیشگیری از ورود گردو غبار به داخل ساختمان، در و پنجره‌ها و منافذ را ببندیم و از باز و بسته کردن غیر ضرور آن‌ها پرهیز شود، همچنین در شرایط بروز گرد و غبار به علت بخارات حاصل از پاک کننده‌های شیمیایی و گندزداها حتی الامکان از این مواد کمتر استفاده شود.

taadolnewspaper 214866

دومین جلسه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد وغبار، ظهر امروز (۷ شهریور) در سالن جلسات اداره کل مدیریت بحران برگزار شد.

با توجه به ابلاغ شیوه‌نامه مدیریت شرایط اضطرار وقوع پدیده گرد و غبار و بر اساس صدور هشدار سطح زرد اداره کل هواشناسی استان تهران مبنی بر خیزش گردو غبار و نفوذ توده گرد وخاک در روزهای ۷ و ۸ شهریور، جلسه مذکور تشکیل و پس از بحث و بررسی، موارد زیر برای اجرا در کلیه شهرستان‌های استان تهران به جز فیروز کوه و دماوند به تصویب رسید.

بر اساس تصمیمات این نشست مقرر شد با توجه به اینکه بر اساس اعلام هواشناسی استان، از بعد از ظهر روز سه شنبه (۷ شهریور) تا صبح پنجشنبه ( ۹ شهریور) احتمال وزش باد شدید و ورود گرد و غبار از استان های همجوار به استان تهران وجود دارد که منجر به کاهش کیفیت هوا می‌شود، کلیه دستگاه‌های عضو کارگروه باید نسبت به انجام وظایف و تکالیف پیش‌بینی شده در شیوه‌نامه مدیریت گرد و غبار اقدام کنند.

 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: توصیه اکید مدیریت بحران در تمام اوقات بروز پدیده گرد و غبار این است که افراد از فعالیت‌های شدید بدنی مانند ورزش‌های سبک و سنگین و قدم زدن در فضای باز خودداری کنند و مصرف شیر و ماست کم چرب و میوه و سبزیجات تازه برای دفع سموم از بدن را در دستور کار قرار دهند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 3 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید