جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تراشه تنسور G4 گوگل احتمالاً توسط سامسونگ ساخته می‌شود

به گزارش منابع آگاه بازار، سامسونگ ظاهراً قراردادی برای ساخت تراشه تنسور G4 گوگل دریافت کرده است. این تراشه احتمالاً در گوشی‌های پیکسل 9، پیکسل 9 پرو و پیکسل فولد 3 گوگل استفاده خواهد شد.

به گزارش آماج سامسونگ به گوگل کمک کرد تا تراشه‌های تنسور را برای دستگاه‌های پیکسل توسعه دهد و بسازد. گوشی‌های پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو با چیپست تنسور G3 که از مودم 5G سامسونگ استفاده می‌کند، ساخته شده‌اند. در برخی خبرهای غیررسمی گفته شده بود که گوگل می‌خواهد برای نسل بعدی تراشه‌های تنسور خود به سراغ TSMC برود، اما گزارش‌های جدیدی می‌گوید این شایعه‌ها صحت ندارند و تراشه‌های نسل بعدی تنسور گوگل توسط سامسونگ ساخته می‌شوند.

تراشه تنسور G4

سامسونگ احتمالاً تراشه تنسور G4 گوگل را با فرایند 4 نانومتری تولید می‌کند

براساس گزارش‌های فاش‌شده از طریق منابع آگاه بازار، ظاهراً تراشه نسل بعدی گوگل، یعنی تنسور G4، با فرایند SF4P (نسل سوم 4 نانومتری) ساخته خواهد شد که عملکرد و کارایی بهتری نسبت به نسل دوم پردازش 4 نانومتری چیپست تنسور G3 خواهد داشت.

برای مقایسه، چیپست اگزینوس 2200 سامسونگ از فرایند SF4E (نسل اول 4 نانومتری) استفاده می‌کرد. پردازنده آتی اگزینوس 2400 سامسونگ که در برخی از مدل‌های گلکسی S24 و گلکسی S24 پلاس استفاده خواهد شد، از فرایند SF4P استفاده می‌کند.

به‌نظر می‌رسد تنسور G4 پیشرفت‌های جزئی نسبت به تنسور G3 به‌همراه خواهد داشت. تنسور G3 نام رمز Zuma شناخته می‌شود. این درحالی است که تراشه تنسور G4 با اسم رمز Zumo Pro شناخته می‌شود. همان‌طور که گفته شد، پیش‌تر گزارش‌هایی منتشر شد که گوگل از TSMC خواسته تا این تراشه را بسازد، اما طبق گزارش‌ها، این معامله به‌دلیل بازدهی پایین با شکست روبه‌رو شده است و حالا گفته می‌شود ساخت این تراشه به سامسونگ واگذار خواهد شد.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − دو =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید