جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

تجلیل مدس میکلسن با چشم طلای جشنواره زوریخ

مدس میکلسن جایزه چشم طلایی جشنواره فیلم زوریخ ۲۰۲۳ را دریافت می‌کند.

به گزارش آماج به نقل از ددلاین، مدس میکلسن بازیگر دانمارکی در نوزدهمین دوره جشنواره فیلم زوریخ با دریافت جایزه چشم طلایی جشنواره برای دستاوردهای حرفه‌ای خود تجلیل می‌شود.

میکلسن این جایزه را ۶ اکتبر و پیش از نمایش جدیدترین فیلمش یعنی «سرزمین موعود» که در بخش رقابتی جشنواره فیلم ونیز امسال دیده شد، دریافت خواهد کرد. این فیلم به کارگردانی نیکولای آرسل ساخته شده و میکلسن در آن نقش کاپیتان فقیر لودویگ کالن را بازی می‌کند که تلاش دارد تا گرمای خشن و غیرقابل سکونت یوتلند را باور کند و از آن در برابر دزدان قرن هجدهم دفاع کند.

علاوه بر نمایش «سرزمین موعود»، میکلسن در زوریخ مسترکلاسی نیز برگزار خواهد کرد تا درباره فیلم و حرفه خود صحبت کند.

کریستین یونگز مدیر هنری زوریخ از مدس میکلسن به عنوان بازیگر کاریزماتیکی یاد کرد که خود را به طور کامل در شخصیت‌هایش غرق می‌کند و تماشاگران را با ظاهر و عملکرد فیزیکی خود مجذوب می‌سازد.

وی افزود: او در عین حال نمایش قدرت و آسیب‌پذیری را هم به‌عنوان یک بازیگر برجسته از ابتدا تا انتهای فیلم برعهده دارد و ما بسیار خوشحالیم که برای اولین بار در زوریخ میزبان وی هستیم.

مدس میکلسن
مدس میکلسن

سایر آثار و جوایز مدس میکلسن

میکلسن در طول دوران حرفه‌ای خود در اروپا و آمریکا کار کرده و با «یک دور دیگر» (۲۰۲۰) نامزدی بفتا و جایزه فیلم اروپا را دریافت کرد. این فیلم دومین فیلم بلند او به کارگردانی توماس وینتربرگ، پس از فیلم «شکار» در سال ۲۰۱۳ بود که برای آن جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم کن را از آن خود کرد.

این بازیگر ۵۷ ساله به تازگی با فیلم «ایندیانا جونز و گردونه سرنوشت» در کنار هریسون فورد بازی کرد. «دکتر استرنج»، «قطبی» و «کازینو رویال» از دیگر فیلم‌های وی هستند. سال ۲۰۱۱ میکلسن جایزه فیلم اروپا را برای کمک به سینمای جهان دریافت کرد و ریاست هیات داوران کن سال ۲۰۱۶ را بر عهده داشت.

پیشتر اعلام شده بود تاد هینز جایزه کارگردانی زوریخ و جسیکا چستین جایزه نماد طلایی زوریخ را دریافت می کنند.

جشنواره فیلم زوریخ از ۲۸ سپتامبر تا ۸ اکتبر (۶ تا ۱۶ مهر) برگزار می‌شود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − چهار =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید