جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

اهالی کتاب خون اهدا می‌کنند

اهالی کتاب
اهالی کتاب

اهالی کتاب خون اهدا می‌کنند :  سازمان انتقال خون ایران اعلام کرد: همزمان با روز کتاب و کتابخوانی (۲۴ آبان) و با هدف استفاده از اثرگذاری ظرفیت‌های فرهنگی در آگاه سازی جامعه نسبت به مسئله حیات بخش اهدای خون، پویش «کتابخون» در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اهالی کتاب

170294100

به گزارش آماج : پویش کتابخون همزمان با روز کتاب و کتابخوانی و با هدف ترغیب اهالی فرهنگ و دوستداران کتاب در سراسر کشور برای انجام کار انسان دوستانه اهدای خون در ۲۴ آبان ۱۴۰۲ به اجرا در می آید.

در این گزارش تصریح شده است: پیوند فرهنگ های کتابخوانی و اهدای خون که یکی نجات بخش روح و دیگری نجات بخش جسم انسان ها است، می تواند به رشد و تعالی مردم در سایه سار فرهنگ های اصیل و انسانی کمک کند که این پویش می تواند یک اتفاق ویژه فرهنگی در سطح کشور باشد.

فرهنگسازی اهدای خون یکی از اولویت های سازمان انتقال خون برای افزایش مشارکت اقشار مختلف مردم به ویژ جوانان و بانوان است که در مناسبت های مختلف و از طریق پیوندهای فرهنگی به این موضوع حیات بخش پرداخته خواهد شد.

در این گزارش با یادآوری اینکه آقایان ۴ بار و بانوان ۳ بار در سال می توانند با اهدای خون به نجات جان بیماران کمک کنند، تاکید شده است: به دلیل کاهش مراجعات مردم در روزهای سرد سال و نیاز روزانه بیماران به خون و فرآورده های خونی، از اهداکنندگان وفادار می‌خواهیم حتما یک بار از دفعات اهدای خون در فصل زمستان انجام شود تا خللی در تامین خون مورد نیاز بیماران ایجاد نشود.

اهالی کتاب
اهالی کتاب

در حال اهدای خون درایران به صورت کاملا داوطلبانه انجام می شود و شاخص اهدای خون در ایران در حال حاضر براساس آمار اهدای خون در سال گذشته(۱۴۰۱) ۲۶ نفر به ازای یک هزار نفر جمعیت کشور است و از این لحاظ ایران دارای موقعیت خوبی در بین دیگر کشورها است.

بارزترین مثال برای موقعیت هایی که در آن نیاز مبرم به خون پیدا می شود، عبارت از زمان بروز حوادث و سوانح گوناگون نظیر تصادفات رانندگی، سوختگی ها و اعمال جراحی است.

اهالی کتاب
اهالی کتاب

همچنین زنان باردار در حین زایمان، نوزادان و به خصوص نوزادان نارسی که به زردی دچار می شوند، نیازمند خون هستند و از طرفی بیماران مبتلا به سرطان که تحت شیمی درمانی یا اشعه درمانی قرار دارند هم از مصرف کنندگان خون و فرآورده های خون هستند.

بسیاری از بیماران دیگر مانند بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز ناگزیرند برای بهره مندی از یک زندگی به نسبت طبیعی برای تمام عمر به شکل منظم خون یا فرآورده های خون دریافت کنند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید