جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

احتمالاً در آینده هوش مصنوعی به بخشی از وجود انسان تبدیل می‌شود

به گزارش آماج دانشمند ارشد و هم‌بنیان‌گذار شرکت OpenAI گفته است که در آینده شاید مردم برای رقابت با ماشین‌های فوق‌هوشمند، تصمیم بگیرند که بخشی از وجود خود را به هوش مصنوعی مجهز کنند. البته او گفته است که شاید در ابتدا خیلی‌ها رغبت نکنند چنین کاری انجام دهند، اما به‌مرور این امر اجتناب‌ناپذیر خواهد بود. ایلان ماسک نیز برای رسیدن با هدف ادغام انسان و هوش مصنوعی، شرکت نورالینک را تأسیس کرده است.

«ایلیا سوتس‌کور» (Ilya Sutskever)، هم‌بنیان‌گذار OpenAI، به MIT Technology Review گفته است که ظهور هوش مصنوعی فوق‌هوشمند در آینده می‌تواند افراد را به ادغام با هوش مصنوعی ترغیب کند تا از پیشرفت جا نمانند. البته او مطمئن نیست که خودش هم بخشی از وجودش را به هوش مصنوعی تجهیز می‌کند یا خیر: «این‌ها تماماً احتمال هستند؛ چیزی که با استانداردهای امروزی دیوانه‌کننده به نظر بیاید، ممکن است با استانداردهای آینده این‌طور نباشد و چه بسا مردم تصمیم بگیرند بخشی از خود را با هوش مصنوعی تلفیق کنند».

ادغام انسان و هوش مصنوعی

ادغام انسان و هوش مصنوعی

درحال‌حاضر سوتس‌کور روی پروژه‌ای به نام «Superalignment» کار می‌کند که هدف آن ساخت راهی ایمن برای جلوگیری از سرکشی هوش مصنوعی فوق‌هوشمند است. مسئله فکری او این است که چگونه بشر می‌تواند با هوش مصنوعی که بسیار باهوش‌تر از انسان است، همگام شود. به‌نظر می‌رسد تقویت انسان با فناوری‌ها راه‌حل این مسئله باشد. او می‌گوید: «در ابتدا فقط جسورترین و ماجراجوترین افراد در پی انجام این کار خواهند بود. دیگران نیز شاید دنباله‌رویی کنند، شاید هم نه». البته او می‌گوید که نمی‌داند خودش این یکپارچه‌سازی را انجام خواهد داد یا خیر.

تمام این صحبت‌ها به عنوان فرضیه و حدسیات مطرح می‌شوند، چون هنوز حتی مشخص نیست که هوش مصنوعی فوق‌هوشمندی به‌وجود می‌آید یا خیر.

پیش از این نیز ایلان ماسک گفته بود که هدف نهایی شرکت نورالینک کاشت‌ تراشه‌هایی در مغز انسان است تا بتوان به همزیستی با هوش مصنوعی رسید. این تراشه‌ها انسان‌ها را با هوش مصنوعی ادغام می‌کنند تا از ماشین‌های فوق‌هوشمند عقب نمانند. البته شرکت نورالینک فاصله زیادی تا رسیدن به این هدف دارد. این شرکت تراشه‌های مغزی را در میمون‌ها آزمایش کرده است و این میمون‌ها به‌طرز وحشتناک و دردناکی دچار مرگ شدند. ازاین‌رو، ادعاهای این شرکت با اختلاف‌نظرهای زیادی مواجه است.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 1 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید