جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

آیا ناشنوایان هم می توانند گواهینامه رانندگی بگیرند

گواهینامه
گواهینامه

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور پایتخت، از امکان دریافت گواهینامه پایه سوم توسط افراد ناشنوا خبر داد و گفت: اجازه تردد آنها فقط با کد درج شده “۱۲” و فقط با خودروهای شخصی امکان پذیر است.

به گزارش آماج، سرهنگ رابعه جوانبخت افزود: افراد ناشنوا و کم شنوایی که متقاضی دریافت گواهینامه هستند بر اساس داشتن شرایط خاصی می‌توانند برای دریافت گواهینامه اقدام کنند.

وی بیان داشت: این افراد می‌توانند ثبت نام خود را انجام داده و بعد از آنکه کمیسیون‌های پزشکی خود را طی کردند می‌توانند اجازه رانندگی دریافت کنند.

رئیس اداره تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: این افراد فقط می‌توانند گواهینامه ” پایه سوم ” و فقط برای خودروهای سواری شخصی را دریافت و فقط مجاز هستند با این نوع خودرو رانندگی و تردد کنند.

سرهنگ جوانبخت افزود: کد گواهینامه افراد ناشنوا در بخش نوع گواهینامه با عدد” ۱۲ ” که مشخصاً برای این افراد است حک می‌شود و نشان دهنده رانندگی برای افراد ناشنوا هست.

آیا ناشنوایان هم می توانند گواهینامه رانندگی بگیرند
آیا ناشنوایان هم می توانند گواهینامه رانندگی بگیرند

وی گفت: فردی که ناشنوا و کم شنواست و قصد رانندگی دارد ملزم است که در قسمت شیشه عقب حتماً علامت ناشنوا را نصب تا رانندگان دیگر که در اطراف وی در حال رانندگی هستند از ناشنوا بودن این فرد مطلع شوند.

سرهنگ جوانبخت بیان داشت: این علامت که به رنگ آبی و جز علائم راهنمایی و رانندگی نیز محسوب و در قسمت عقب خودرو روی شیشه نصب می‌گردد و به رانندگان دیگر می‌گوید که برای علامت دادن به راننده ناشنوا باید از زبان دیگری مانند نور و چراغ‌ها استفاده و دیگر از بوق زدن استفاده نکنند.

وی افزود: رانندگان ناشنوا حتماً این علامت را بر روی شیشه عقب خودرو نصب کنند چرا که از وقوع تصادفات جلوگیری و به آگاهی دادن به دیگر رانندگان کمک می‌کند.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 + چهارده =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید