جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

۱۴ چیزی که بهتر است روی میز کارتان داشته باشید

میز کار مجهز و مرتب باعث می‌شود در محل کار منظم بمانید و بهره‌وری بیشتری داشته باشید. چیزهایی را باید روی میز کار خود بگذارید که علاوه بر نمایش بخشی از شخصیت شما، باعث شوند بهتر کار کنید.به گزارش آماج، میز چه در اتاق کوچکی در خانه باشد و چه در دفتری بزرگ، لوازم متعددی را روی خود جای می‌دهد و اگر این وسایل درست انتخاب شوند، شما را باانگیزه و مشتاق به کار نگه می‌دارند. در ادامه با ۱۴ چیزی آشنا می‌شوید که می‌توانید روی میز کار بگذارید و می‌گوییم که چرا هرکدام اهمیت دارند.

۱. دفترچه یادداشت

یک دفتر یادداشت روی میز بگذارید تا بتوانید یادداشت‌ها و فهرستی از کارهایتان را در آن بنویسید. اگرچه این روزها گزینه‌های دیجیتالی زیادی برای یادداشت‌برداری و ضبط اطلاعات دارید، صفحه کاغذی هنوز هم برای نوشتن سریع جزئیات راحت‌تر است. بردن دفترچه یادداشت به جلسات کاری از تایپ‌کردن با لپ‌تاپ راحت‌تر است و در ضمن کمتر حواستان را پرت می‌کند.

دفترچه یادداشت در اندازه‌ها و طرح‌های مختلف با صفحات ساده، خط‌دار یا شطرنجی تولید می‌شود و می‌توانید بسته به نیازتان دفتر دلخواه خود را پیدا کنید. اگر فقط می‌نویسید، دفتر خط‌دار ساده را انتخاب کنید. اگر نمودار هم رسم می‌کنید، شاید صفحه‌های شطرنجی را ترجیح دهید. برگه‌های خالی و بدون خط هم خلاقیت شما را بیشتر می‌کنند، به‌ویژه اگر طرح‌ها و نقاشی‌هایی را در یادداشت‌های خود می‌گنجانید.

۲. شارژر USB

اگر در محل کار هم‌زمان از تعداد زیادی دستگاه استفاده می‌کنید، ممکن است به شارژر USB با چندین درگاه نیاز داشته باشید که بتوانید لپ‌تاپ،  تلفن هوشمند، تبلت و سایر لوازم شارژی خود را به آن وصل کنید. با استفاده از این شارژر، می‌توانید قبل از رفتن به جلسه‌ای طولانی یا ملاقات مشتری خارج از دفتر، مطمئن شوید که تمام دستگاه‌های دیجیتالی شما کاملا شارژ هستند.

شارژری با ۴ یا ۵ درگاه معمولا برای اکثر حرفه‌ای‌ها کافی است، اما می‌توانید شارژر USB با ۱۰ درگاه یا بیشتر هم پیدا کنید. داشتن شارژری با چندین درگاه، با به‌حداقل‌رساندن تعداد سیم‌ها و شارژرها، میز شما را مرتب نگه می‌دارد.

۳. نظم‌دهنده

وسایل کوچک و خرده‌ریزها مانند نوشت‌افزارها، گیره‌های کاغذ و کارت‌های ویزیت را در نظم‌دهنده نگه دارید. می‌توانید نظم‌دهنده‌های ساده‌ای مانند جاقلمی را انتخاب کنید یا مدل‌های پیچیده‌تری که برای نظم‌دادن به پوشه‌ها، اسناد، کتاب‌ها و لوازم اداری طراحی شده‌اند. برخی از نظم‌دهنده‌ها چندمنظوره و مخصوص میز کار حرفه‌ای هستند، در حالی که برخی دیگر ظاهر یا رنگ خاصی دارند و می‌توانید طرح دلخواه خود را انتخاب کنید.

۴. هدفون

هدفونی باکیفیت بخرید که برای گوش‌دادن به موسیقی، تماشای سخنرانی‌های مجازی یا شرکت در کنفرانس‌ها یا جلسات کاری تصویری مناسب باشد. استفاده از هدفون با کاهش حواس‌پرتی‌ها به افزایش تمرکز روی کار و بهره‌وری در محیط پرصدا کمک می‌کند. به‌علاوه می‌توانید خصوصی به جلسات و سمینارها گوش دهید.

ویژگی‌های کاربردی هدفون‌ها مانند حذف نویز یا بی‌سیم‌بودن را در نظر بگیرید، زیرا باعث افزایش بهره‌وری و بهبود فضای کار شما می‌شوند. سپس تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید هدفون خود را نگه دارید تا میز شما مرتب بماند. برخی از هدفون‌ها کیفی کوچک دارند که می‌توانید آن را داخل کشو یا نظم‌دهنده بگذارید.

اگر در طول روز زیاد به هدفون نیاز پیدا می‌کنید، آن را روی نگهدارنده هدفون قرار دهید. همچنین می‌توانید قلابی به قسمت زیرین میز خود بچسبانید و هدفون را به آن آویزان کنید.

169869770

۵. لیوان

اگر قهوه یا چای می‌نوشید تا در محل کار پرانرژی بمانید، یک لیوان شخصی روی میز خود داشته باشید تا در صورت نیاز بتوانید آن را دوباره پر کنید و از لیوان‌های یک‌بارمصرف استفاده نکنید. ماگ یا لیوانی را انتخاب کنید که نشان‌دهنده شخصیت شما باشد و سلیقه شخصی شما را به نمایش بگذارد. می‌توانید با لیوان منحصربه‌فرد میز خود را شخصی‌سازی کنید و حس بهتری به آن داشته باشید. ممکن است روی لیوانتان:

۶. پایه لپ‌تاپ یا نمایشگر

فرقی ندارد با لپ‌تاپ کار می‌کنید یا کامپیوتر رومیزی، به هر حال پایه‌ای بگیرید که لپ‌تاپ یا نمایشگر را تا مقابل چشم شما بالا بیاورد و بتوانید راحت و بدون خم‌کردن گردن صفحه را ببینید. ارتفاع مناسب صفحه‌نمایش باعث می‌شود بدن در وضعیت مناسب قرار بگیرد و به گردن و چشمانتان فشار اضافه نیاید.

پایه لپ‌تاپ قطعه کوچکی است که زیر دستگاه قرار می‌گیرد و آن را بالا می‌آورد و به خنک نگه‌داشتنش هم کمک می‌کند. پایه نمایشگر هم آن را چند سانتی‌متر بالاتر می‌آورد. برخی از پایه‌ها حتی فضای ذخیره‌سازی اضافی دارند، مثلا کشویی کوچک. انواع این پایه‌ها با اشکال و جنس‌های مختلف تولید می‌شوند و حتما می‌توانید پایه‌ای را پیدا کنید که با چیدمان اداره شما هماهنگ باشد.

۷. خودکار

خودکاری باکیفیت و زیبا بخرید و از آن برای یادداشت‌برداری استفاده کنید. می‌توانید این خودکار را به جلسات هم ببرید. خودکاری انتخاب کنید که نوشتن با آن و دردست‌گرفتنش راحت باشد. نام یا حرف اول اسم خود را روی خودکار حک کنید تا همکارانتان اشتباهی آن را برندارند.

۸. بطری آب

در محل کار مرتب آب بنوشید تا دچار کمبود آب بدن نشوید. استفاده از بطری آبی که یک‌بارمصرف نباشد، تولید زباله پلاستیکی را کاهش می‌دهد و برای محیط‌زیست هم مفید است. بطری را در اندازه‌ای تهیه کنید که لازم نباشد دائم برای پرکردن آن از جای خود بلند شوید. همچنین جنسی را انتخاب کنید که در دست گرفتن آن راحت باشد، مثلا بطری آب استیل یا شیشه‌ای با روکش سیلیکونی.

169869771

۹. صفحه‌کلید قابل‌شست‌وشو

اگر بتوانید صفحه‌کلیدتان را با خیال راحت بشویید، دیگر نگران ریختن آب یا قهوه روی آن نخواهید بود. صفحه‌کلیدهای قابل‌شست‌وشو در برابر مایعات مقاوم هستند و می‌توان آنها را تمیز کرد تا مواد چسبنده و کثیفی‌های بین کلیدها تمیز شود. این صفحه‌کلیدها هم ماندگاری زیادی دارند و هم بهداشتی هستند. اکثر آنها به‌راحتی با استفاده از کابل USB به لپ‌تاپ یا کامپیوتر رومیزی وصل می‌شوند.

۱۰. جاروبرقی رومیزی

با جاروبرقی‌های کوچک و مینیاتوری میز خود را مرتب نگه دارید، به‌خصوص اگر در دفتر کار خود تنقلات یا وعده‌های غذایی می‌خورید. در بازار انواع این جاروبرقی‌ها پیدا می‌شوند، از آنها که مخصوص تمیز نگه‌داشتن صفحه‌کلید هستند تا جاروبرقی‌های دستی و پاک‌کننده‌های گردوغبار.

بیشتر این جاروبرقی‌ها با باتری کار می‌کنند و آن‌قدر کوچک هستند که در کشوی میز جا می‌شوند. برخی از آنها طرح‌های زیبا و شیکی دارند، بنابراین می‌توانید آنها را روی میز هم بگذارید.

۱۱. ست اداری

با استفاده از ست اداری که شامل جاقلمی، منگنه، نگهدارنده کارت ویزیت و نامه‌بازکن است، میز خود را از نظر بصری جذاب‌تر کنید. ست‌های مخصوص میزهای اداری معمولا رنگ‌های خاص یا طرح‌های منحصربه‌فردی دارند که به دفتر شما ظاهری جذاب می‌دهند. همچنین باعث می‌شوند که میز کار مرتب‌ و منظم‌تری داشته باشید و حواستان پرت نشود. برخی از تولیدکنندگان لوازم سفارشی هم تولید می‌کنند و می‌توانید سفارش دهید که عکس یا لوگوی شما را روی ست اداری چاپ کنند.

۱۲. گیاه آپارتمانی

گیاهان نه‌تنها به میز کار شما زیبایی می‌بخشند، بلکه می‌توانند با افزایش سطح رطوبت و حذف آلاینده‌ها به بهبود کیفیت هوا نیز کمک کنند. بهترین گیاهان اداری عبارت‌اند از:

گیاه همیشه‌سبز چینی؛

برگ بیدی؛

فیلودندرون؛

دراسنا؛

گل چمچه‌ای.

نگهداری از این گیاهان آسان است و در فضای اداری و دفتری به‌خوبی رشد می‌کنند.

۱۳. دستگاه بخور یا رطوبت‌ساز

دستگاه بخور کوچکی روی میز خود قرار دهید تا به هوای اطرافتان رطوبت اضافه کند. این کار مانع خشک‌شدن پوست و مجاری تنفسی می‌شود و می‌تواند سرفه را کاهش دهد. دستگاه‌های بخور به‌ویژه برای فصل زمستان بسیار مفید هستند که هوا سرد و خشک است. می‌توانید رطوبت‌سازهای رومیزی کوچکی پیدا کنید که به‌راحتی در فضای کوچک اداری جا می‌شوند. رطوبت‌ساز اولتراسونیک انتخاب کنید که بی‌صدا باشد و حواستان را پرت نکند.

۱۴. شارژر بی‌سیم گوشی

اگر برای کارتان زیاد از تلفن هوشمند استفاده می‌کنید و مدام باید چیزهای مختلفی را در آن ببینید، آن را روی شارژری عمودی و بی‌سیم روی میزتان بگذارید. پایه شارژر بی‌سیم و عمودی، تلفن را در دید و دسترس نگه می‌دارد و در عین حال آن را شارژ هم می‌کند. این شارژرها معمولا فضای کمی را اشغال می‌کنند و چون بی‌سیم هستند، می‌توانید آنها را در اطراف میز خود جابه‌جا کنید یا به جلسات طولانی ببرید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + نه =

آخرین اخبار