جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

هشدار برای مصرف بیش از حد ویتامین D

همه ما می خواهیم سیستم ایمنی قوی داشته باشیم تا در برابر بیماری ها مسموم بمانیم که این مسئله باعث میشود به پزشک درون خود مراجعه کنیم وهرچه که میشنویم خوب هست را مصرف کنیم. طبق عادت های غلط اکثر مردم به خوردن دارو وقرص به صورت خودسرانه علاقه دارند بدون اینکه پیامد کارخود رابدانند وحتی دربسیاری موارد برای دیگران هم تجویز میکنند وتا فردی مشکل جسمی خود را میگوید سریع پیشنهاد مصرف ویتامین D رامیدهد و مثالش هم این هست که خودم روزی یکبار ویتامین D و یا سایر ویتامین ها را مصرف میکنم واصلا به مشکل نخوردم ولی سوال این است واقعا مصرف روزانه قرص پرل ۵۰۰۰۰ هیچ ضرری ندارد و عارضه ایی دربدن ایجاد نمیکند؟

اولین مسئله این است بدانید که مصرف ویتامین ها اصلا شوخی نیست برای مثال ویتامین D, ویتامین B و یا ویتامین C ممکن است مازادش دفع بشه ولی مسمومیت باهاش کلیه های شما را از کار میندازد.

عقلانی ترین روش این است ابتدا یک آزمایش ساده بدهید تا مشخص شود سطح ویتامین D در بدنتان به چه صورت است که پزشک با توجه به آن هفته ایی ویا ماهی یک عدد ویتامین D را برای شما تجویز کند.

ویتامین D برخلاف سایر ویتامین ها یک ویتامین محلول در چربی است یعنی اینکه بدن ویتامین D دریافتی رادر بافتهای چربی ذخیره میکند وحال اگر شما بدون در نظر گرفتن سطح ویتامین D در بدن آن را کمتر یا بیشتر از نیاز بدن مصرف کنید از بین بردن عوارض آن ویا مسمومیت هفته ها وشاید ماه ها طول بکشد.

اگر احساس میکنید دچار مسمومیت ناشی از مصرف ویتامین Dشده اید عوامل زیر نشان های آن هست:

خشکی دهان، یبوست، وقتی پوستتان رانیشگول میگیرد آهسته به حالت اول باز گردد، خستگی بی دلیل ، بی اشتهایی واز دست دادوزن، فراوانی ادرار، سردرد های مدوام، تهوع واستفراغ وکاهش رفلکس معده ، دچار سردرگمی ویا بی نظمی درواقع عدم تمرکز ومشکل در تفکر ، تغییر در راه رفتن ، ضربان نامنظم قلب ، ضعف عضلات

هر کدوم از این عوامل می تواند نشان دهنده مسمومیت از ویتامین Dباشد.

در برخی افراد ممکن است مسمویت شدید ویا مزمن براثر ویتامین D بوجود آید که اثرات آن کاملا متفاوت است دراینجا به آنها اشاره میکنیم:

افزایش کلسیم خون

نارسایی کلیوی وسنگ کلیه

ضربان نامنظم قلبی وفشارخون بالا وحمله قلبی

تحلیل،شکنندگی ودرد استخوان

از دست دادن شنوایی و وزوز گوش

کمبود آب شدید بدن

آماس والتهاب لوزالمعده

زخم معده

آسیب ریه که شامل (درد قفسه سینه، سرفه، مشکل تنفسی)

از دست دادن موقتی هوشیاری و کما

پس همانطور که می بینید مصرف ویتامین D همانقدر که در تقویت سیستم ایمنی موثر است مصرف خود سرانه آن می تواند عوارض جبران ناپذیری برایتان داشته باشد پس بهتر است قبل هر کاری برای مصرف آن با پزشک مشورت کنید.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − دو =

آخرین اخبار