جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

سیستم بانکی نقش مهمی در توسعه صنعت گردشگری کردستان دارد

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: گردشگری کردستان از ظرفیت بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار بوده و سیستم بانکی می‌تواند نقش مهم و قابل توجهی در توسعه و رونق این صنعت ایفا کند.

به گزارش آماج، منصور مهرزاد روز دوشنبه در نشستی با مدیرعامل بانک ملی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: بهره‌برداری از طرح‌های گردشگری نیازمند مشارکت همه‌جانبه بانک‌های عامل و تامین تسهیلات مورد نیاز برای سرمایه‌گذاران این حوزه است.

وی افزود: یکی از اهداف اصلی این اداره‌کل رونق گردشگری و کمک به اشتغال پایدار استان است و در این میان نظام بانکی می‌تواند به توسعه این صنعت در استان کمک کند.

معاون گردشگری و سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کردستان نیز در این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌های مسئولان بانک‌های عامل در حمایت از طرح‌های گردشگری استان گفت: نگاه مثبت‌اندیش مدیریت شعب بانک ملی کردستان و تزریق به موقع نقدینگی و حسن برخورد کارکنان با سرمایه‌گذاران استان ستودنی است.

آرمان وطن‌دوست ابراز امیدواری کرد که با توجه بیشتر به صنعت گردشگری بتوانیم راه آینده اقتصادی استان را روشن‌تر کنیم

مدیرعامل بانک ملی استان کردستان هم در این دیدار بر تعامل و همکاری بیش از پیش این بانک برای حمایت از صنعت گردشگری در استان اعلام آمادگی کرد.

توسعه اشتغال زندانیان کردستان در زمینه صنایع‌دستی

سرپرست اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان همچنین در نشست با مدیرکل زندان‌های استان با بیان اینکه اشتغال زندانیان کردستان در زمینه صنایع‌دستی توسعه می‌یابد، اظهار کرد: صنایع‌دستی از جمله مشاغلی است که به‌واسطه کم هزینه بودن، اشتغال و کسب درآمد موثری را برای مددجویان به دنبال دارد.

وی افزود: یکی از اقدامات مهم این مجموعه، برگزاری دوره‌های آموزشی صنایع‌دستی برای زندانیان فاقد مهارت بوده که مسئولان سازمان زندان‌های استان از این اقدامات اظهار رضایت داشته‌اند.

مهرزاد اضافه کرد: مددجویان با یادگیری صنایع‌‍‌دستی می‌توانند پس از آزادی از زندان به‌عنوان یک شغل و حرفه، برای گذراندن امور زندگی از آن استفاده کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

وی یادآور شد: تلاش خواهیم کرد در برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی داخل و خارج از استان یک غرفه به عرضه محصولات تولیدی زندانیان اختصاص پیدا کند.

مدیرکل زندان‌های کردستان هم در این دیدار گفت: از آنجایی که در زندان اوقات فراغت زیادی برای زندانیان وجود دارد و زندانیان هم دارای استعدادهای بسیاری هستند، می توان با فراهم آوردن زمینه مناسب، نسبت به برگزاری دوره‌های آموزشی و برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی آثار زندانیان اقدام کرد.

مجتبی محمدی اظهار کرد: امیدواریم فعالیت و اقدامات به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که آموزش صنایع‌دستی صرفا برای زندانیان نباشد، بلکه این امکان برای خانواده‌های آنان نیز فراهم شود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 9 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید