جستجو
این کادر جستجو را ببندید.

بهره‌برداری از آب‌های ژرف با هم‌افزایی‌های فناورانه ارتقا می یابد

شرکت کنندگان در نشست مشترک هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور رفع چالش‌های موجود در تکمیل زنجیره مطالعاتی و بهره‌برداری از آب‌های ژرف در استان سیستان و بلوچستان تاکید کردند که بهره‌برداری از آب‌های ژرف با هم‌افزایی‌های فناورانه ارتقا می‌یابد.

به گزارش آماج، نشست مشترک هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور به منظور رفع چالش‌های موجود در تکمیل زنجیره مطالعاتی و بهره‌برداری از آب‌های ژرف در استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

این نشست که به همت ستاد آب، اقلیم و محیط‌زیست معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری برگزار شد؛ چالش‌های مطالعات و اکتشاف چاه‌های آب ژرف تا شیرین‌سازی آن برای رفع نیازهای مردم استان و راه‌کارهای اجرایی و عملیاتی از قبیل تامین زیرساخت‌های عملیاتی، منابع اعتباری، ظرفیت های فناورانه و غیره مورد بحث قرار گرفت.

توسعه فناوری‌های مرتبط با اکتشاف، حفاری، شیرین‌سازی و بهره‌برداری از آب‌های ژرف به عنوان یکی از موضوعات مورد نیاز مردم کشور به ویژه در مقابله با تنش‌ آبی یکی از اولویت‌های اساسی در سال‌های اخیر در این ستاد بوده است.

براساس گزارش معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، در این نشست محمد همت سرپرست ستاد توسعه فناوری آب، اقلیم و محیط‌زیست، علیرضا قاسمی مدیر عامل آبفا استان سیستان‌ و بلوچستان، مسوولان شرکت مدیریت منابع آب کشور و مسوولان مرتبط استانی و شرکت‌های فناور فعال در این حوزه حضور داشتند.

طرح تحقیقاتی اکتشاف و حفاری چاه‌های آب ژرف در سال‌های گذشته آغاز شده و با توجه به آب‌دهی چاه‌های تحقیقاتی، طراحی مدل‌های اولیه بهره برداری از این آب‌ها به عنوان یکی از راه‌کارهای اصلی مقابله با تنش‎‌های آبی مورد توجه قرار گرفته است.

بیشتر این طرح ها توسط شرکت‌های دانش‌بنیان طراحی و اجرا می‌شوند و با تحقیقات بیشتر روند اجریی توسعه این چاه‌ها و بهره‌برداری از آب آنها فراگیرتر می شود.

لینک نوشته:







دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + 4 =

آخرین اخبار
آخرین مقالات
لینک های مفید